Hallo,
ik heb als een stageopdracht een onderzoek welke ik moet voeren op fora op het internet over ervaringen van gebruikers met RSI.
Dus ik wil jullie vragen of jullie;
Ervaring hebben met RSI?
Hoe jullie het eventueel verholpen hebben?
Hoe je het probeert te voorkomen?
Of jullie vrienden en of kennissen hebben die hier onder lijden?
Graag beetje beknopt antwoorden, dan verwerk ik dat wel ;)
alvast bedankt!
Ik heb er wel last van gehad ja...heb toen een andere stoel ge-eist en eens goed naar zithouding e.d. gekeken. Daarnaast is het gewoon belangrijk dat je regelmatig even je werk onderbreekt en even wat anders doet (handjes ontspannen).
Op een gemiddelde dag zit ik 9 tot 10 uur achter de computer en zonder enige last ervan.
Mijn ervaring is dat je er wel snel bij moet zijn, het kan best pijnlijk en daardoor flink lastig zijn.
Mijn broer heeft het een hele tijd gehad, en hij is er vanaf gekomen door gewoon minder te computeren en wat meer te gaan sporten, en zo kan je het dus ook voorkomen, door meer te bewegen/sporten.
Wel van gehoord maar ik ken niemand in mijn omgeving die er last van heeft. Ik vind persoonlijk ook dat het hele RSI gebeuren enkele jaren geleden een beetje werd overdreven.
Ik heb hier een goede werkplek, met een goede stoel, bureau etc.
Wat ik gehoord heb is dat RSI ontstaat als je bepaalde spieren veel gebruikt en andere niet, dus moet je zorgen dat je regelmatig beweegd/sport zodat je al je spieren in je ermen ed. gebruikt.
Ik heb me er een beetje in verdiept omdat ik dacht er last van te krijgen, maar dat bleek niet het geval.
Wij hebben thuis zo'n bal, ff kijken hoe die heet..
Xbeam zie ik net, is altijd tegen RSI en tennisarmen http://www.xbeam.nl/
Nu antwoord op je vraag, m'n broer heeft er last van (gehad), niet zo lang geleden
@Boaz;
En waarom had jij die gedachte er last van te hebben? zeg maar wat was jouw aanleiding?
- Hij kreeg last van verschillende soorten pijn in zijn lichaam , maar na een bezoek aan de dokter wist hij dat het ergens anders aan lag.
De dokter raade hem aan in vervolg niet meer zo lang met zijn benen in zijn nek achter de computer te gaan zitten :D
Ik heb er ook nog nooitlast van gehad , maar ook ik sport redelijk veel , heb echter weleens wat pijn in mijn hand gehad (muisarm) , maar dat was na halfuurtje stoppen al snel weg.