Hallo,
ik heb als een stageopdracht een onderzoek welke ik moet voeren op fora op het internet over ervaringen van gebruikers met RSI.
Dus ik wil jullie vragen of jullie;

Ervaring hebben met RSI?
Hoe jullie het eventueel verholpen hebben?
Hoe je het probeert te voorkomen?
Of jullie vrienden en of kennissen hebben die hier onder lijden?

Graag beetje beknopt antwoorden, dan verwerk ik dat wel ;)
alvast bedankt!
Geert schreef op 12.05.2006 09:38
@Boaz;
En waarom had jij die gedachte er last van te hebben? zeg maar wat was jouw aanleiding?

Ik kreeg last van mijn schouder en omdat ik regelmatig-veel achter de pc zit, moest ik meteen aan RSI denken, je hoort er wel veel van.
Het enige wat ik kan zeggen is, dat RSI niet meer bestaat. Het heeft nu een andere officieële naam gekregen.
Hi
Ik heb behoorlijk last van beginnende RSI gehad.

Op advies van een deskundige een tijdje mijn muis linkshandig gebruikt. ( dat went binnen een halve dag) en daar naast heel echt heel goed op je houding letten. Hoe je moet gaan zitten en je buro/stoel/monitor moet instellen om de kans op RSI te verminderen. en dat werk dus echt!!
Mijn anti RSI tips:

1) Gebruik de muis zo weinig mogelijk.
Het lijkt moeilijk, maar het went snel. Print keyboard shortcuts voor je besturingssysteem en je favoriete aps uit en hang ze op je wc zodat je ze elke dag een aantal keer ziet.

2) Laat je polsen niet op je bureaublad rusten.
Ik heb een conservatoriumopleiding piano en kan rustig vier uur per dag spelen zonder RSI. Ik zweef met mijn polsen ongeveer vijf centimeter boven mijn toestenbord en typ tien vingers blind. Kost je ongeveer een maand om te leren. Daarna gegarandeerd nooit meer pijn.

Reageren