Hallo, ikke ben helemaal klaar met al die gratis hosts. Ik wil nu op zoek naar een goede betaalde host. Zijn er wat wat van die vergelijkingssites voor betaalde hosts? Of wat zou jij mijn aanraden?
Webmakerij schreef op 22.05.2006 18:58
Geloof me ik beheer verschillende websites (en drukker bezochte websites) maar aan je dataverkeer limiet kom je niet zo snel.

Webmakerij heeft gelijk, ik draai zelf op mijn hosting 3 websites, waarvan er 2 regelmatig worden bezocht. In maart, mijn top maand van dit jaar had ik 1330 bezoekers (of bezoeken), die al met al 18643 pagina's hebben bekeken. Er staan meer dan 1000 foto's op de server en heb 177 Mb in gebruik.

En toch heb ik maar 0.17 gigabyte, oftewel 174 Mb van de transferlimiet gebruikt.
Ik heb hele goede ervaringen met Byte internet diensten. Het is dan ook niet wat je zegt gratis, maar voor een website die misschien wel wat gaat opleveren is het zeker het overwegen waard!

Althans, dat is mijn mening. Maar kijk maar eens wat voor klanten ze hebben... Niet zo maar shit vind ik zelf.

Groeten! Cris
Zim schreef op 22.05.2006 19:03
Hoeveel zouden de websites die 100% uptime garanderen kosten (met mijn dingen)?

dan moet je in de richting van alphamega kijken denk ik daar betal je denk ik 9 à 10 euro per maand voor. ik denk dat je voor een andere redelijke provider moet zoeken naar een hostingpakket dat tussen de 6 en 8 per maand redelijk goed zit. met www.sdis.nl heb ik een goede ervaring het bedrijf is van een kennis in het dorp ik host er een portal site van het dorp en heb nog nooit problemen gegad
dennis
Ik zelf heb 200 Mb ruimte, 4Gb dataverkeer voor 1.50. De uptime is meestal 100% of 99,9%. Maar er zijn ook die nog goedkoper zijn.
Ik zelf gebruik www.123-webhost.net Daar ben ik zeer tevreden over. Ze zijn niet de snelste maar wel een goede uptime en alle opties.

Voor de zakelijke kant heb ik www.hostyou.be
Zeer snel altijd iemand voor de helpdesk(nog niet nodig gehad. Alles erop en eraan alleen vrij prijzig.
@Webmakerij: Zeker SoHosted :)

Ik heb ook SoHosted, maar ga wel overstappen, waarschijnlijk naar pc-extreme.
Voornamelijk omdat SoHosted nog geen PHP5 heeft, ze draaien Windows2003 en mod_rewrite e.d. hebben ze niet. Controlpanel: Helm, ik vind het geen prettig panel, maar dat is een mening, ik heb ook zat mensen gehoord die wel heel erg tevreden zijn.
Ik heb een poosje bij Icehosting gezeten..
En deze wil ik eigenlijk ook afraden..
ik weet niet of het hier bij hoort.. Maar het is een "vergelijking"

Het is natuurlijk makkelijk om te zeggen dat iets "kut" is en daarom wil ik even beargumenteren waarom ik ze minder prettig vond.

-In het begin zijn ze aardig en kan alles voor je geregeld worden. Totdat je eenmaal klant bent. Dan is het al gauw van.. Ja hallo kijk dit kijk zo
-Het komt geregeld voor dat alles offline is.. Dit is dan ook meestal gelijk een paar dagen omdat ze weer ruzie hebben met het datacentre en dus weer moeten verhuizen
-Echt verstand van zaken hebben ze niet:
De server waar mijn website op stond was gecrashed. Kan gebeuren. Ze plaatsen een back up.
Staat alles op root. (Owner, Group)
Toen heb ik gevraagd of ze dat allemaal op mijn naam konde zetten vertelde ze dat ik het zelf moest doen. Hoe kan dat? A fijn.. ongeveer 2 maanden (zolang duurde het echt voordat het goed was) lang kon ik niets aanpassen omdat ik dus geen rechten had.
-Ze beloofde mij toen ik aankondigde weg te gaan dat ik voor de helft van het geld mocht blijven. Dat ik dan ook de helft van de ruimte erbij kreeg en dat ik in bandbreedte er ook op vooruit zou gaan.
Ook beloofde Icehosting mij dat ik op een andere server zou komen.
De bandbreedte en de ruimte is netjes gebeurd maar ik ben nooit naar die andere server verplaatst..

Wat ik wel goed vind van Icehosting:
-De prijs die je betaald voor de bandbreedte en de ruimte.
-Je moet deze nemen als je site niet 99,9 of 100% up hoeft te zijn..
@Willem-Jan
Ze gaan PHP 5 begin juni ondersteunen
Mod-rewrite zijn ze wel mee bezig maar daar staat nog datum voor gepland.
Over HELM kan je veel zeggen wat je wilt maar ik vind het bijzonder eenvoudig en helder. Maar Plesk, DirectAdmin en CPanel 9 zijn mooier vormgegeven.
Is hetook mogelijk met sohosted om verschillende loginaccounts te maken met ftp? (dus dat ook iemand anders met een ander wachtwoord+naam kan inloggen (wel in een andere map?)

Lijnt jullie linker gedeelte ook raar uit in dit topic?
De vormgeving vind ik nou juist het positiefste er aan. Ik erger me soms aan het onnodig moeten klikken om ergens te komen. Maar met die features kan het nog best goed komen :) Mijn domein verloopt toch pas in December ofzo, dus ik zie dan wel weer :P

Reageren