Ik erger me steeds meer aan newbies die een systeem hebben gedownload en nu ff wat willen aanpassen zonder kennis. Zijn er vast wel meer die zo denken. Is hier niet iets tegen te doen?
Iedereen moet het leren...
Gewoon naar de juiste site/forum doorsturen. Niet aan ergeren. Zo zijn de meesten begonnen.
Maar alles voorkauwen heeft ook niet echt veel zin zonder zoekfunctie.

EDIT=spelling
Dit vind ik een typisch geval van: Je moet niet zeuren, als je geen mensen wilt helpen moet je het niet doen. Zo wel, heel graag. En natuurlijk erger ik me er soms ook aan. Omdat steeds dingen worden gevraagd die in de FAQ staan. Maar dat wil niet zeggen dat je moet gaan klagen!

[zeikmode]
voorkouwen

www.vandale.nl heeft wel een goede zoekmachine hoor!
[/zeikmode]
marthijn hoiting schreef op 03.06.2006 17:45
Maar alles voorkouwen heeft ook niet echt veel zin zonder zoekfunctie.

Toen jij leerde lopen hebben je ouders waarschijnlijk ook eerst je handjes vastgehouden. En dat is bij php-beginnelingen echt niet anders.
Maar toen ik nog niet kon lopen ging ik nog niet direct fietsen. En dat doen newbies met grote gedownloade systemen.
Dan is het toch aan de 'vaste leden' om ze daar op te wijzen.
Zolang men wil leren, wil ik ze wel helpen. Geen enkel probleem. En wanneer ik eens geen zin heb om voor de zoveelste keer op een dag te roepen dat men de userinput en de queries moet controleren, dan reageer ik gewoon niet. Het is je eigen keus om al dan niet te reageren.

Maar wat je ook doet, doe het voor je plezier!
Er wordt nu gesteld dat ik geen mensen help, ik help ze ook wel, maar ze kunnen beter een tutorial lezen.
Zo is het maar net.

@marthijn hoiting: Misschien hou jij van een avondje bioscoop? Als dat zo is kun je misschien wel meedingen met een goede tutorial 'Hoe te handelen als newbee zijnde'. Schrijven, insturen en winnen.

Reageren