Ik erger me steeds meer aan newbies die een systeem hebben gedownload en nu ff wat willen aanpassen zonder kennis. Zijn er vast wel meer die zo denken. Is hier niet iets tegen te doen?
Er wordt nu gesteld dat ik geen mensen help, ik help ze ook wel, maar ze kunnen beter een tutorial lezen.
Helemaal mee eens dat beter kunnen beginnen met een tutorial.
Maar jij ergert je aan de newbies die dat niet doen, althans dat zeg je zelf. En dat is zonde van je energie en het plezier dat je hebt in het programeren en helpen van anderen. Laat deze topics/newbies gewoon links liggen en ga je vooral niet ergeren!
Volgens mij is dit niet meer dan eerder, iedereen begint met een script dat ie wil aanpassen, en later als ze een beetje gegrepen worden door de systematiek wordt het interessant om dat te leren.
Er zijn mooie tutorials, en misschien moeten we proberen de wat simpele threads wat eerder te sluiten, zodra ze beantwoord zijn.
ik ben ook zo begonnen :p (heb nog steeds af en toe domme vragen) :p
Maar zo is iedereen vaak begonnen ;) Ik ben toen geholpen, dus ik probeer nu mensen terug te helpen af en toe :o
Marthijn Hoiting schreef op 26.02.2006 22:01:"Ik heb het volgende probleem. Ik heb een mooi script waarmee ik foto's dump in een map op de webhost. Die worden dan automatisch door het script in mapjes neer gezet en geordend in een lijst neer gezet. Nu moet je als je de foto's wilt bekijken telkens een nieuw venster openen. Maar het zou beter zijn als er linkjes komen om naar de volgende of vorige te gaan. Maar ik wil geen compleet nieuw script voor op me site, als een foto geopend word krijg je de foto in een popupje, en dan volgende vorige. Of is het beter om een nieuw ssteem te instaleren? Ik wil het namelijk graag simpel houden.
Excusses voor het feit dat ik de reacties niet gelezen heb, dus wellicht is mijn opmerking nutteloos... Op dit moment is mijn team de henzenrunners van parijs naar rotterdam aan het rennen dus ik ben druk ;).
Maar hier wil ik toch op reageren...
Zo jij ergert je aan mensen zonder kennis? Ben jij geboren met een enorme berg kennis? Ik denk van niet... Heb jij een enorme berg kennis? Ik denk het ook niet...
Punt is, wat doen je op PHPHulp? Dit is bij uitstek een community waar iedereen welkom is en wij (eg, members) doen enorm hun best om iedereen te helpen. En ja er zit een groot niveau verschil tussen leden maar uiteindelijk probeerd iedereen zijn bijdrage te leveren om andere te helpen.
Mensen die echt misbruik maken van onze 'gastvrijheid' kan je er uiteraard zo uitprikken. Maar die mensen komen er al vrij snel achter dat wij wel een 'voor wat hoort wat'-cultuur hebben. Als jij veel moeite doet en bereid bent om te leren, je hebt dingen geprobeerd en je komt er echt niet meer uit... dan helpen wij graag. Als jij gewoon een script op maat wilt hebben kan je ons ook bereiken voor een schappelijk tarief.
Afin, de mensen waar jij een hekel aan heb verdwijnen vanzelf. We zijn een erg laagdrempelige community maar zelfs wij hebben verwachtingen.