Hoi,

Ik vroeg me wat af, is het mogelijk om tutorials te plaatsen van bv layouts? Ik bedoel nu zijn er zat tutorials voor php functies etc. alleen we missen toch design tutorials, deze moeten dus wel met website's te maken hebben, dus waarom daar geen categorie voor aanmaken? Ik ben zelf wel bereid om wat simpele en uitgebreide tutorials op dat gebied te maken, want phph enzo is voor mij nogsteeds te ingewikkeld om hier een tutorial over te maken (en het meeste is al goed behandelt)

Dus zodat mensen die tutorials kunnen plaatsen over webdesign?

Ik zou graag willen weten wat wij, de leden van phphulp hiervan vinden.. aub alleen serieuze reacties en houd het netjes ;)

Edit: duidelijkere uitleg
Ik kan er ook nog wel een maken. met een liquid layout, met ook een minimale grootte, zodat die vanaf 800*600 schermen (en hoger) schermvullend is, de liquid layout geldt dan ook voor afbeeldingen in een foto-album en dergelijke...

Het is zeker een leuk idee, het maken van een website gaat meestal al fout bij het maken van het design..
Nu nog hopen dat bas inziet dat meerdere mensen het een goed idee vinden :) en dat het dus een goede aanvulling is (en zoveel moeite is niet niet)
Mijn stem :

(spanning stijgt)
[tromgeroffel]

VOOR
Ik ben voor
Het lijkt me gewoon wel handig om wat nederlandse uitleg over handige designtrucs in bijv. Photoshop en GIMP te krijgen.....
ik ben voor..
ik ben voor, maar tutorials van bv photoshop vind ik overbodig, die vind je elders meer dan genoeg. maar dan meer over hoe het implementeren van je layout die je ontworpen hebt, in je website. aan welke vormgevende eisen je website moet voldoen, wat aanraderen zijn en dergelijke. tutorials van grafische programma's vind ik echt niet nodig, zeker niet op een PHP community
jasper schreef op 21.06.2006 09:40
ik ben voor, maar tutorials van bv photoshop vind ik overbodig

Ben ik het maar gedeeltelijk mee eens.. Een goede website valt of staat vanwege de lay-out.. je kan een heel boeiend onderwerp hebben, maar als de lay-out suckt, dan krijg je niet veel bezoekers. Andersom geldt het ook, maar dan krijg je nog bezoek van designers, die wat willen leren..
Photoshop kan bijdragen aan een goede site lay-out, met PHP alleen kom je er niet..

Ik ben het met je eens dat het niet echt thuis hoort in een PHP community, maar er zijn hier nogal wat mensen die handig zijn in Photoshop enzo..

[ontopic]
Dan wel een handig idee om verschillende progs aan de beurt te laten komen natuurlijk.. niet iedereen heeft photoshop of psp.
Programma's als Photoshop enz... Graag met voorbeelden vind ik goed. Zolang het maar geen mac / windows tutorials zijn die niet over Webdesign / programeren gaan...
Photoshop tutorials wil ik gerust maken met screens van de effecten enzo, dus dat je precies weet hoe ik het heb gedaan en hoe jij het moet doen.. zo leer je weer hoe je iets precies kan doen, terwijl het normaal lastiger is want Photoshop is echt erg uitgebreid.

En idd het design van een site is erg belangrijk :)

Reageren