Ik probeer dit al de heletijd uit, om dit te doen via een cross-over cabletje... Weet iemdn hoe ik dit moet doen? Al die floppys die je kan maken werken niet echt.. :(
Aoi schreef op 29.06.2006 22:13
mag ik vragen warom een crossover kabel?
je kan nu tog gewoon straight gebruiken?

Ik had gelezen dat een crossover het beste daarvoor was, Maar bedankt ga het proberen nog tips?
ja zet een router ertussen..
ik hoor wel vaker dat er problemen zijn als iemand een netwerk wil aanleggen via een pc die ook nog op internet is aangesloten
Bedankt, ik zat er ook al aan te denken maar is wel gelijk wat duurder voor twee oude pc op zolder. Maar bendankt !! :D
Robbert schreef op 29.06.2006 22:22
Bedankt, ik zat er ook al aan te denken maar is wel gelijk wat duurder voor twee oude pc op zolder. Maar bendankt !! :D

Sory vergeten te quotte :P
Robbert schreef op 29.06.2006 22:15
[quote=Erik schreef op 29.06.2006 22:12]@ Rob en Robbert.

Mag ik vragen waarom je 2 accounts heb?
ze worden gebruikt vanaf hetzelfde ip adres en dan kan ik mijn conclusies wel trekken....

Sorry maar Rob was vandaag bij mij hij is een vriend, hij post soms wat dingen op mijn pc als ik bezig ben, Let maar op hij post thuis ook wel eens wat kijk maar morgen of zo naar het ip. Sorry daar Voor :S ik had niet door dat hij nog ingelogd was :S[/quote]

het gebeurt zeer regelmatig....
ja hé want we zijn druk bezig met PHP !! :D want ik kan het nog maar net hij ook.. en we proberen heel veel... en als we er echt niet uitkomen gaan we naar deze goede site.. :D

Maar iemand nog tips of uitleg voor Deze topic netwerk met windows me en xp ?
ik wil je best tips geven maar waarvoor wil je het netwerk gebruiken?
Erik schreef op 29.06.2006 22:29
het gebeurt zeer regelmatig....

Dat geeft toch niet . Het zijn twee personen met een eigen account.
Aoi schreef op 29.06.2006 22:40
ik wil je best tips geven maar waarvoor wil je het netwerk gebruiken?

scripts draaien in het netwerk dus een server en dat ik dan op de andere pc in het huis die kan draaien, en als het goed gaat de pc's als server gebruiken en dan er 1 website op runnen. Dus dat als ik mii ip in tik in de browser bij de buren bijv. dat ik dan op mijn site kom. en dan bijv. ook kan maken www.blablablabla.com dat hij dan die gebruikt maar natuurlijk voor maar 1 site. Want ik heb geen bunker in mijn huis ;-) en denk dat planet daar ook niet zo blij mee is. Maar eerst moet ik mijn netwerkje aan de praat krijgen tussen een pc xp en een pc me en die dan weer aan een router en die router zitten weer 2 pc's (maar als ik dit eerst aan de praat krijg, want ik denk dat het niet zoon slim idee is een eigen server runnen ;-) :P) Groetjes Robbert
Netwerkkaart geïnstalleerd? Doet ie het? Bijde pc's vast ip adres geven. TCP/IP protocol installeren. Kabel zonder hub/swich/router dan een cross-cable gebruiken. Op beide pc's wel iets delen anders vind het netwerk niks. Zelfde accounts op beide pc's is soms wel handig.

Reageren