Ik probeer dit al de heletijd uit, om dit te doen via een cross-over cabletje... Weet iemdn hoe ik dit moet doen? Al die floppys die je kan maken werken niet echt.. :(
SanThe schreef op 29.06.2006 22:46
Netwerkkaart geïnstalleerd? Doet ie het? Bijde pc's vast ip adres geven. TCP/IP protocol installeren. Kabel zonder hub/swich/router dan een cross-cable gebruiken. Op beide pc's wel iets delen anders vind het netwerk niks. Zelfde accounts op beide pc's is soms wel handig.

dankje maar ik heb het al uitgebrobeerd maar als ik dat doe dan zit de ME pc de xp niet en andersom ook niet de werkgroep heb ik ook allebij het zelfde gedaan, maar als ik dan ping naar het ip dan doet hij het wel maar van de xp pingen naar de me niet :S echt vaag.. Maar dedankt voor de reacties
Nog meer tips of reacties ? :P
@Robbert

dit kan je ook gewoon met xamp doen
en dan kan je dat ook een eigen naam geven
moet ff opzoeken hoe je dat doet
maar je kan het bijvoorbeeld noemen:
mijnwebsite
dat hij dan op je website komt lokaal..
maar hiervoor heb je wel een router nodig die jou een ip geeft en de andere pc een ip geeft bijvoorbeeld:
PC1 = 10.0.0.151
PC2 = 10.0.0.152

EDIT:
zet de firewall van ME is uit en ping dan nog is
dankje ga het uit testen, iemand anders :?
Robbert schreef op 29.06.2006 22:51
[quote=SanThe schreef op 29.06.2006 22:46]Netwerkkaart geïnstalleerd? Doet ie het? Bijde pc's vast ip adres geven. TCP/IP protocol installeren. Kabel zonder hub/swich/router dan een cross-cable gebruiken. Op beide pc's wel iets delen anders vind het netwerk niks. Zelfde accounts op beide pc's is soms wel handig.

Ik heb dat gedaan, maar als ik dat doe dan zit de ME de xp niet en andersom,
ik heb ook de werkgroep goed ingevult, en als ik ping van de ME naar de XP dan lukt dat maar andersom niet :S,
[/quote]

heb je ze wel beide een vast ip gegeven?

PC1 = 10.0.0.2
PC2 = 10.0.0.3

Default GateWay = 10.0.0.1
Aoi schreef op 29.06.2006 22:50
@Robbert

dit kan je ook gewoon met xamp doen
en dan kan je dat ook een eigen naam geven
moet ff opzoeken hoe je dat doet
maar je kan het bijvoorbeeld noemen:
mijnwebsite
dat hij dan op je website komt lokaal..
maar hiervoor heb je wel een router nodig die jou een ip geeft en de andere pc een ip geeft bijvoorbeeld:
PC1 = 10.0.0.151
PC2 = 10.0.0.152

EDIT:
zet de firewall van ME is uit en ping dan nog is

Timeout error
:S
ze zien elkaar ook niet in de werkgroep.
Let er op dat 1 van beide een DHCP server is, zeg maar 1 van beide moet de baas spelen en de andere computer een intern IP adres aanbieden.
Daarnaast moet je opletten dat de XP firewall de boel niet verstoort.
Maar als je het écht leuk wilt maken en een oude comp over hebt maak je daar met een flop een router van.
Leer je mooi ook wat Linux en wat nog mooier is, je kan er prachtig PHP-MySQL op draaien als je er een HD install van maakt. Bovendien heb je een mooie firewall die in Freesco is ingebouwd.
Je kan er over lezen op: http://bakskuru.se/fredrik/freesco/afib/index.html
@Timeout error
probeer is van de PC met me te pingen naar google lukt dat wel?
zo ja doe dan is dit:

pathping google.com
Aoi schreef op 29.06.2006 22:53
[quote=Robbert schreef op 29.06.2006 22:51][quote=SanThe schreef op 29.06.2006 22:46]Netwerkkaart geïnstalleerd? Doet ie het? Bijde pc's vast ip adres geven. TCP/IP protocol installeren. Kabel zonder hub/swich/router dan een cross-cable gebruiken. Op beide pc's wel iets delen anders vind het netwerk niks. Zelfde accounts op beide pc's is soms wel handig.

Ik heb dat gedaan, maar als ik dat doe dan zit de ME de xp niet en andersom,
ik heb ook de werkgroep goed ingevult, en als ik ping van de ME naar de XP dan lukt dat maar andersom niet :S,
[/quote]

heb je ze wel beide een vast ip gegeven?

PC1 = 10.0.0.2
PC2 = 10.0.0.3

Default GateWay = 10.0.0.1[/quote]
ik heb de 1eerste pc
195.121.1.2 gegeven
en de 2de pc
195.121.1.3
Is dat goed?
of moet ik ze een
10.0.0.x
geven?
als ik jou was zou ik het ff proberen met 10.0.0.x

vergeet niet default gateway in te stellen
Hein schreef op 29.06.2006 22:56
Let er op dat 1 van beide een DHCP server is, zeg maar 1 van beide moet de baas spelen en de andere computer een intern IP adres aanbieden.
Daarnaast moet je opletten dat de XP firewall de boel niet verstoort.
Maar als je het écht leuk wilt maken en een oude comp over hebt maak je daar met een flop een router van.
Leer je mooi ook wat Linux en wat nog mooier is, je kan er prachtig PHP-MySQL op draaien als je er een HD install van maakt. Bovendien heb je een mooie firewall die in Freesco is ingebouwd.
Je kan er over lezen op: http://bakskuru.se/fredrik/freesco/afib/index.html

heel erg bedankt, ik had eerst al linux gedownload maar vond het wel ingewikkeld en wennen vergeleken met xp. dus ik dacht laat ik maar xp op zetten. En nu.. :P denk ik er weer heel anders over...
maar kunnen FREESCO en XP samenwerken?
Groetjes Robbert

Reageren