Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar een script die enkelt Internet Explorer toelaat tot een website.

Ik weet dat deze bestaat, maar ik heb geen idee waar ik hem kan vinden dus kunnen jullie me helpen?

Alvast bedankt. :)
ik weet trouwens ook hoe je een perfecte XHTML pagina kan maken die niet in IE werkt :P
Helemaal mee eens, en om te testen en te veranderen: installeer een testserver op je locale computer, dat werkt perfect..

bijv deze:
www.easyphp.org
Legolas schreef op 04.07.2006 14:40
ik weet trouwens ook hoe je een perfecte XHTML pagina kan maken die niet in IE werkt :P

Dat kan niet, codetechnisch misschien wel perfect, maar een perfecte pagina bestaat niet zolang IE zich niet aan de standaarden houdt.
Of je zit codetechnisch goed, maar het werkt niet in IE, of het werkt in IE en er zijn codetechnisch een paar "niet valide" zaken.
gelukkig mag ik wel in jager zn site woei!
de xhtml code is wel goed, maar in IE zie je enkel wit, zoiets
Om te achterhalen welke browser iemand gebruikt zal je zoals eerder gezegd USER_AGENT moetten gebruiken.

Echter deze kan je zelf naar hartelust instellen, zo kan ik met firefox net doen als of ik met IE je site bekijk etc.

Verder kan je beter websites ontwikkelen met FF of Opera en ze dan later pas voor IE werkend maken. Dat is namelijk makkelijker dan andersom.
Ik zie toch nog altijd liever een website die er wat minder uit ziet, dan dat ik een melding krijg dat ik IE moet pakken.

Design op FF of een andere browser zolang het maar niet IE is. Aangezien IE zich niet aan de standaarden houdt.

Verder is het makkelijker om 'hacks' toe te passen voor IE dan voor FF.

Conclusie:

Design op FF en maak een script dat IE gebruikers de website niet kunnen bezoeken :-p.
Eris schreef op 04.07.2006 14:38
Daarnaast wat moeten mac / linux users doen?

Dat wordt useragent spoofen :)

Naja, eigenlijk gewoon niet de site bezoeken. Laat je je klanten/bezoekers vallen als een baksteen? Dan zullen zij geen reden zien om niet hetzelfde te doen met jouw.
PHP Newbie schreef op 04.07.2006 17:16
Ik zie toch nog altijd liever een website die er wat minder uit ziet, dan dat ik een melding krijg dat ik IE moet pakken.

Design op FF of een andere browser zolang het maar niet IE is. Aangezien IE zich niet aan de standaarden houdt.

Verder is het makkelijker om 'hacks' toe te passen voor IE dan voor FF.

Conclusie:

Design op FF en maak een script dat IE gebruikers de website niet kunnen bezoeken :-p.
Mijn conclusie: Volkomen mee eens!

En het blokkeren van bepaalde browsers is wel de meest trieste 'oplossing' die er is. Het zegt iets over de kunsten van de bouwer en dat is niet veel soeps, om het heel voorzichtig uit te drukken.
Ik ben het eens met PHP Newbie en Frank, etc maar toch even een probeerseltje :P

<?php
if (stristr($_SERVER['HTTP_USER_AGENT'], "MSIE") != FALSE)
echo "Hey MSIE gebruiker! Jij kan mijn site in iedergeval wel zien!";
else
echo "Sorry, jou browser is te goed voor deze website! :P Gebruik IE om m'n site te zien! :P";
?>

Reageren