Ja hoor ze hebben het weer voor elkaar... Een van onze systemen (van Schutte, weet u nog?) is alweer gecrasht, net toen ik met een (natuurlijk) belangrijk bestand bezig was, namelijk de .fla van onze eigen site... En die is nu dus schtuk, kaput, weg.
Kan ik Schutte hiervoor aansprakelijk stellen? Aangezien zij nog geen half jaar geleden alles hebben vervangen zodat we de komende 1,5 jaar iig niet meer hoefden te upgraden?
Maareh, aansprakelijk stellen? Mocht er iets technisch niet kloppen dan zou je onderdelen kunnen terugsturen naar de fabrikant maar wie zegt dat het aan de hardware ligt en niet aan de software?
En jij wilt hun aansprakelijk stellen voor het feit dat jij geen backups hebt gemaakt?
Wat ik persoonlijk zou doen is die pc laten nakijken door een goede vriend met technische kennis. Even memtest draaien, uurtje onder hoge load, nakijken op irq conflicten etc etc. Dan weet je of het aan je hardware ligt of aan je software.
het ligt aan de hardware, daar waren wij zelf al achter en schutte vorige week toen ze weer eens bij ons op de koffie kwamen ook.
wij maken elke dag backups dus dat is het probleem ook niet (behalve dat het natuurlijk deze week niet goed is gegaan omdat we met een tropenrooster werken, betekent om half vier vrij, betekent mijn baas zet om vier uur de pcs uit, en laat de backup nu net om vijf uur beginnen).
het gaat om het principe, dat als wij garantie krijgen op nieuwe systemen en ze crashen, dat het dan niet onze schuld is!
Misschien moet je wat meer uitleggen... weinig leveranciers zullen namelijk garantie geven dat een pc niet zal crashen. Mochten zij die garantie wel gegeven hebben (Service Level Agreement) dan zou je hun daar inderdaad voor aansprakelijk kunnen stellen.
Maar waarschijnlijk zullen ze hun aansprakelijkheid in diezelfde SLA ook wel beperkt hebben.
Ik snap niet dat die systemen zo snel kunnen crashen, damn he ik heb deze pc 2,5 jaar en is fully overclocked en nogsteeds is de hardware 100% in orde (elke maand grondig schoonmaken is een must ;))
En of je ze aansprakelijk kan stellen weet ik zo nog net niet, Arjan heeft wel een punt..
Ja daar was ik al bang voor... ze geven natuurlijk wel garantie op de hardware maar natuurlijk niet op alles wat wij met die systemen doen, lees de bestanden die erop staan...
Grmbl maar ik was wel kwaad! Het is gewoon dat we nogal slechte ervaringen met Schutte hebben :)