Ik heb ooit eens een Access database gemaakt voor een vriendin. Ze doet de boekhouding ermee. Laatst kwam ik haar tegen en ze vroeg of ik er een paar nieuwe dingen in wilde bouwen. Ik zei: "Zet hem maar op een CD en kom maar langs."
Vanmiddag kwam ze heel trots binnenlopen want na uren bellen met vrienden was het haar gelukt om een CD te branden. "Hoe ging het?" vroeg ik. "Ja, heel snel, hij was zo klaar!"
Ik stop de CD in mijn computer en wat blijkt: ze heeft gewoon de snelkoppeling die ze op haar bureaublad had staan op een CD gebrand. Logisch dat hij zo snel klaar was :-)
Hebben jullie ook wel eens dit soort dingen in je kennissenkring? Dus niet dat bekende verhaal van de meneer die de "any" toets niet kon vinden toen er "hit any key" op zijn scherm stond, maar dingen die je zelf meegemaakt hebt?
Toen ik nog op de technische dienst werkte kwam er een oude meneer langs. Hij paste op het huis van zijn dochter en wou iets doen op haar computers. De schoonmaakster had de vloer schoongemaakt en en er perongeluk wat stekkertjes uitgetrokken.
Basicly deed de printer en het internet het niet meer. En hij had een kabel over die hij niet kon thuis brengen. Ik besloot toen om met die man terug naar huis te lopen en hem even te helpen. Het was welliswaar geen pc van ons maargoed, als ik iemand kan helpen doe ik dat graag.
Na veel moeite waren we eenmaal thuis aangekomen in een zolderwoning. De meneer was slecht terbeen dus ik had hem daarbij wat moeten helpen. Boven aangekomen stond er een pc in een hoekje. Met veel moeite is die meneer dus achter een bureau gekropen en heeft daar een usb stekker in een netwerkkaar weten te proppen. En hij had dus een netwerkstekker over, vandaar dat de email niet werkte...
Na het juist aansluiten en installeren van de printer en een kopje thee ben ik weer richting de winke gewandeld :).
Welliswaar geen 'stommiteit', maar wel een van de dingen die ik altijd zal herinneren.
Toen ik nog op de technische dienst werkte kwam er een oude meneer langs. Hij paste op het huis van zijn dochter en wou iets doen op haar computers. De schoonmaakster had de vloer schoongemaakt en en er perongeluk wat stekkertjes uitgetrokken.
Basicly deed de printer en het internet het niet meer. En hij had een kabel over die hij niet kon thuis brengen. Ik besloot toen om met die man terug naar huis te lopen en hem even te helpen. Het was welliswaar geen pc van ons maargoed, als ik iemand kan helpen doe ik dat graag.
Na veel moeite waren we eenmaal thuis aangekomen in een zolderwoning. De meneer was slecht terbeen dus ik had hem daarbij wat moeten helpen. Boven aangekomen stond er een pc in een hoekje. Met veel moeite is die meneer dus achter een bureau gekropen en heeft daar een usb stekker in een netwerkkaar weten te proppen. En hij had dus een netwerkstekker over, vandaar dat de email niet werkte...
Na het juist aansluiten en installeren van de printer en een kopje thee ben ik weer richting de winke gewandeld :).
Welliswaar geen 'stommiteit', maar wel een van de dingen die ik altijd zal herinneren.
knap net lokaal getest: past niet (ook fysiek niet)
:)
OP het werk hebben we mensen die een printscreen van een foutmelding proberen weg te klikken :)
Klopt, die heb ik ook regelmatig! Webdesigners zetten een printscreen van een alert als plaatje in een pagina en ik krijg een aantal users maar niet aan het verstand gepeuterd wat het verschil is. Het beste dat ik kan verzinnen is: als je vlak naast een echte alert klikt gaat hij even heen en weer en hoor je een geluid.
Ik heb die dingen dagelijks..... Euh er komt nu ter plekke ff 1 ding in me op. Mijn moeder had een ipod gekocht, maarja ze vroeg zich af of er op die pc ook usb zat. Ik zeg ja achterkant. Zegt mijn moeder waar dan, ik zeg ja kijk ff naar de vorm en de vorm in de pc zelf, toch niet zo moeilijk, na 5 minuten komt mijn moeder weer onder de tafel vandaag: "lukt echt niet". Ik zeg misschien moet je 'm eens 180 graden draaien. "Ohja lukt en nu"? Dagelijkse dingen, ze is alleen nu 3 weken op vakantie wat een rust.
Iemand vroeg mij ook een keer of ik een muziek CD voor hem wilde maken, omdat als hij het deed, kreeg hij geen geluid uit die CD.
Dus hij zend mij een bestandje, blijkt dat een afspeellijst van Windows Media Player te zijn:S
En me pa heeft ook eens verteld, dat op zijn werk een keer iemand kwam die zei: Ik kan mijn floppy-disk niet vinden, gaan ze kijken (hij en een paar colega's), is die hele computer weg:P
Edit:
Ja, ik weet dat ik eigenlijk alleen over mezelf moest vertellen, maar dit sloeg egt nergens op!
Het snelkoppeling verhaal komt me ook heel bekend voor, vele malen moeten uitleggen.
Maar ook pas mijn moeder, ze wou de computer aanzetten van mijn zus, ze heeft wel vaker een andere PC aangedaan, gewoon grote knop op de kast.
Maar deze kreeg ze niet aan. Ik zeg: 'Ja die ronde knop met Dell erbij.' Lukt het nog steeds niet. Ik kijken, zit ze op het ronde Dell logo op het beeldscherm te duwen...
De monitor had ze al wel aangekregen, ookal wist ze niet waarvoor het knopje diende :)
1.
Een vriend van me had een keer wat hardware aan zijn PC veranderd, belt ie op dat de PC niet wil opstarten, dus ik er heen.
Ik controleer netjes of op alle schijven master en slave netjes is ingesteld, maar niks wil lukken, kom ik er na een half uur achter dat de aan/uit knop niet aangesloten is.
2.
De zelfde persoon had een nieuwe Case gekocht en daar na deed de PC het niet, met de voeding van een andere vriend begon die te stinken.
Bleek dat het MB zo in de kast geschroefd was, zonder er eerst schroefjes tussen te doen.