Hi mensen,

Ik weet dat er veel CSS experts hier op het forum rondlopen (waaronder ik, KUCH KUCH), maar ik heb nu een vraag:

Ik heb dus nu 3 div's, eentje voor de rechterkant (die alles aan de rechterkant neerzet dus,) en eentje voor de linkerkant(zelfde verhaal).. en dan nog eentje met border. Nu wil ik die div met een border afgeronde hoeken geven. maaarrr: HOE?

dit is de CSS die ik nu heb:

#left
{
	width: 180px;
	float: left;
	margin-left: 5px;
}

#right
{
	width: 180px;
	float: right;
	margin-right: 5px;
}

#box
{
	border: 2px solid #0000ff;
	margin-bottom: 20px;
}

ik wil dus dat de div "box" afgeronde hoeken heeft...

MvG,
Niek
heeft dit vlak een vaste of variabele grote?

Bij een vaste grote kun je een achtergrond maken met afgeronde hoeken, in bijvoorbeeld photoshop, bij een div met een variabele grote weet ik het zo niet, ik zal even kijken

[edit]
door te googlen kwam ik hier
een variabele grootte ja,
Kijk, dat is toevallig een case-study geweest van me, laatst. Getest en werkt in IE6, FF1.5, Opera 9 en de laatste versie van Safari voor de Mac.
Maar dat moet dus bij alles kunnen? (bij variabele groottes bedoel ik dan)?
en: is er geen andere oplossing dan met plaatjes voor de hoeken werken?
In de CSS3 standaard is daarin voorzien, maar helaas ondersteunen IE, FF en Opera die nog niet. Er is een andere oplossing die zo werkt: je neemt als lettertype iets van webdings of zo en die heeft ergens een bolletje dat je dan in de hoek kunt zetten. Ik heb het ooit ergens gezien, maar ben de link kwijt. Ik ga even voor je zoeken.

edit: gevonden!
heel, heel, heel erg bedankt Jan!
hmm, ik kom er nu alleen niet meer uit. Wat is nou de makkelijkste manier? ( die van jan is niet echt 'dynamisch' past zich niet automatisch aan de content aan (als je snapt wat ik bedoelt )

Reageren