Hi mensen,

Ik weet dat er veel CSS experts hier op het forum rondlopen (waaronder ik, KUCH KUCH), maar ik heb nu een vraag:

Ik heb dus nu 3 div's, eentje voor de rechterkant (die alles aan de rechterkant neerzet dus,) en eentje voor de linkerkant(zelfde verhaal).. en dan nog eentje met border. Nu wil ik die div met een border afgeronde hoeken geven. maaarrr: HOE?

dit is de CSS die ik nu heb:

#left
{
	width: 180px;
	float: left;
	margin-left: 5px;
}

#right
{
	width: 180px;
	float: right;
	margin-right: 5px;
}

#box
{
	border: 2px solid #0000ff;
	margin-bottom: 20px;
}

ik wil dus dat de div "box" afgeronde hoeken heeft...

MvG,
Niek
Heb je mijn edit van 1,5 uur geleden al gezien, daar wordt het keurig uitgelegd
die werkt met images, en ik wil het liever niet met images.. liever gewoon met dingen zoals jan's post.!
niek schreef op 23.07.2006 14:58
hmm, ik kom er nu alleen niet meer uit. Wat is nou de makkelijkste manier? ( die van jan is niet echt 'dynamisch' past zich niet automatisch aan de content aan (als je snapt wat ik bedoelt )

Ja hoor, dat doet mijn casestudie wel. Kijk maar in de CSS er van. Er wordt nergens een hoogte opgegeven, die wordt door de content bepaald.
maar, die is met images.. toch? en dat is niet makkelijk (in dit geval)
ik gebruik nu de manier van remco: http://www.html.it/articoli/nifty/index.html

Maar is het dan mogelijk om een plaatje te maken, die ACHTER de div's staat? eentje die overal 5 px breder is ofzo, en die meegroeit. (het is namelijk helemaal variabele, de content word door PHP ingevuld.)?? Ik wil er namelijk een soort 'glow' achter maken...
Ja, dat kan op twee manieren.

1) Je maakt een plaatje dat veel te groot is en plaatst die gecentreerd (zowel horizontaal als verticaal) achter je div. Nadeel is dat je pagina er zwaarder van wordt. Bij kleine divs wordt er namelijk hetzelfde grote plaatje geladen.

2) Je maakt een plaatje dat naadloos op zichzelf aansluit, zodat je hem gewoon als achtergrond van de div kunt gebruiken.

Had je trouwens de manier van CSS Playground ook al geprobeerd?
ja die had ik ook al geprobeerd, maar dat was nogal ingewikkeld.. + dat het niet automatisch aanpast aan de content grootte...

en ik bedoel zoiets met glow:

Ik zeg niet dat ik precies diƩ kleuren combinatie ga gebruiken, maar dat idee.. een 'glow' die er vnachter uit komt..

Is dit te realiseren?
niemand? :-(
Je bumpt wel erg snel, maar goed...

is alleen de hoogte variabel? Of ook de breedte?
alleen de hoogte...

Reageren