Ik vraag me af, waar geloven jullie in?

Ikzelf ben nl. christelijk, maar ik vraag me dus af wat hier nog mee "rondloopt"....
haha
arjan waar geloof jij eigenlijk in???
Zo.. Ik zie wel wat jullie tegenwoordig op vrijdagavond doen... ;) Dit zijn altijd van die zinloze discussies. Niet echt zinloos van 'waarom voer je ze?', nee meer omdat je nooit (nou ja, bijna nooit) meer iemand kan overtuigen. Niettemin zijn het al;tijd wel boeiende discussies.

Ik ben ongelovig. Denk je nou echt dat het lezen van een boekje mij kan aanzetten om naar de kerk te gaan? Maar aan de andere kant, iemand van mijn leeftijd en dus al 23 jaar dat boek leest en naar de kerk gaat kan je ook niet overtuigen van het tegenovergestelde.

Daarom heb ik altijd zoiets van: laten gaan. Zolang je elkaar niet in de weg loopt (en dat gebeurt helaas nog wel; denk aan oorlogen, zondag-openstelling winkels, discriminatie, etc.).

Maar deze twee uitspraken vielen me toch wel heel erg op:
ArendJan schreef op 28.07.2006 18:53
Het komt er op neer dat God ons geschapen heeft, wij gezondigd hebben en dus eigenlijk in de hel zouden moeten belanden.
Wij hebben gezondigd. Mooi verhaal. Elk onschuldig baby'tje wat op de wereld komt is dus al fout? Kromme gedachte. Staat mij heel erg tegen! Wat kan zo'n klein mormel er nou aan doen?
Jonathan Hogervorst schreef op 29.07.2006 09:55
Wat ik bijvoorbeeld niet snap, is dat mensen geloven dat wij van apen afstammen. van APEN!!! Hoe komt het dan dat wij kunnen denken? Hoe kan een aap een mens worden???
Dat is nou dat enge woord evolutie. Als je mensen als dieren ziet en begrijpt dat dieren zich aanpassen naar de omstandigheden waarin ze (moeten) leven, dan snap je ook hoe het kan dat een aap in een mens veranderd. En waarom dan niet alle apen naar mensen? Nou een bepaalde groep leefde ergens anders op de aarde waardoor de evolutie niet noodzakelijk was.

En hier nog een mooi plaatje om te zien of apen en mensen op elkaar lijken. Links de mens, rechts eem gorilla.

Elwin
Elwin schreef op 29.07.2006 10:37
Zo.. Ik zie wel wat jullie tegenwoordig op vrijdagavond doen... ;) Dit zijn altijd van die zinloze discussies. Niet echt zinloos van 'waarom voer je ze?', nee meer omdat je nooit (nou ja, bijna nooit) meer iemand kan overtuigen. Niettemin zijn het al;tijd wel boeiende discussies.

Ik ben ongelovig. Denk je nou echt dat het lezen van een boekje mij kan aanzetten om naar de kerk te gaan? Maar aan de andere kant, iemand van mijn leeftijd en dus al 23 jaar dat boek leest en naar de kerk gaat kan je ook niet overtuigen van het tegenovergestelde.

Daarom heb ik altijd zoiets van: laten gaan. Zolang je elkaar niet in de weg loopt (en dat gebeurt helaas nog wel; denk aan oorlogen, zondag-openstelling winkels, discriminatie, etc.).

Maar deze twee uitspraken vielen me toch wel heel erg op:[quote=ArendJan schreef op 28.07.2006 18:53]Het komt er op neer dat God ons geschapen heeft, wij gezondigd hebben en dus eigenlijk in de hel zouden moeten belanden.
Wij hebben gezondigd. Mooi verhaal. Elk onschuldig baby'tje wat op de wereld komt is dus al fout? Kromme gedachte. Staat mij heel erg tegen! Wat kan zo'n klein mormel er nou aan doen?
Jonathan Hogervorst schreef op 29.07.2006 09:55
Wat ik bijvoorbeeld niet snap, is dat mensen geloven dat wij van apen afstammen. van APEN!!! Hoe komt het dan dat wij kunnen denken? Hoe kan een aap een mens worden???
Dat is nou dat enge woord evolutie. Als je mensen als dieren ziet en begrijpt dat dieren zich aanpassen naar de omstandigheden waarin ze (moeten) leven, dan snap je ook hoe het kan dat een aap in een mens veranderd. En waarom dan niet alle apen naar mensen? Nou een bepaalde groep leefde ergens anders op de aarde waardoor de evolutie niet noodzakelijk was.

En hier nog een mooi plaatje om te zien of apen en mensen op elkaar lijken. Links de mens, rechts eem gorilla.

Elwin[/quote]
Hoe kan een aap na miljoenen jaren het vermogen krijgen om te kunnen denken???
Kan hij of zei dat zichzelf aanleren?
En hoe zijn de apen ontstaan ????
En waar komt de oerknal volgens jouw vandaan?
Er was een ras vissen, die werden gesplitst de een in een sloot en de andere ook.

Nou verschilde beide sloten wel iets.. en door de jaren heen herken je die vissen niet meer omdat hun hun hebben 'aangepast' aan hun leefomgeving.

o en Jonathan, om 09:30 zeg je dat je respect wilt voor de gelovigen enom 09:31 geef jij niet het respect voor de ongelovigen... beetje vaag tog?

En dolfijnen kunnen tog ook 'denken' die hebben niet alleen een instinkt, maar ze kunnen leren...

Wie zegt dat dat niet door evolutie is?
Wie zegt dat dat niet door God gemaakt is?

Niemand! Dus, geloof in wat je geloofd en Frank zei het al:

Sluiten maar
Ok, tis mooi geweest jongens ;)

Reageren