Ik heb nu een computer met Windows media center 2005, zonder internet. Nu krijg ik ineens de melding dat ik Windows moet activeren. Ik klik braaf op ja en dan krijg ik de melding dat windows al geactiveerd is.
Okee, ik klik braaf op OK en windows meld af. Meld ik mezelf weer aan. Hoppa, precies hetzelfde.
Ik denk, nou ja, dan klik ik toch op nee? Dan meld je pc af, en kun je weer opnieuw. Ik dacht, dan flikker ik de Windows cd in de drive, misschien helpt dat, maar nope, nix veranderd.
Nu kan ik dus mn pc niet meer gebruiken. En dat is niet zo leuk.(eufemisme)
Dus vraag ik : weet iemand waar dit aan ligt en wat ik dan moet gaan aanpassen in ingewikkelde DOS schermen etc...?
Ik heb ook een illegale versie alleen ik heb bij het gebruik van de computer verder weinig last. Wel geeft hij de laatste 2 maanden steeds weer dat het een illegale versie van windows is en het systeem daardoor gevaar oploopt. Maar als je gewoon alles negeert blijft alles gewoon goed werken ik heb verder nergens last van en alles werkt nog gewoon.
Het heeft zoiezo niets te maken met updates, of het nieuwe tooltje van miscrosoft waarbij je leuke meldingen enzo krijgt. Het lijkt wel een stomme fout in de software. Maar hoe je dat kun repareren?
Ik heb ook een illegale versie alleen ik heb bij het gebruik van de computer verder weinig last. Wel geeft hij de laatste 2 maanden steeds weer dat het een illegale versie van windows is en het systeem daardoor gevaar oploopt. Maar als je gewoon alles negeert blijft alles gewoon goed werken ik heb verder nergens last van en alles werkt nog gewoon.
Groetjes Remco
Dat kun je wel uitzetten even Googlen. Het is een kwestie van een .dll en een .exe hernoemen en je hebt er eerst geen last meer van
1) tijdens het opstarten regelmatig op F8 drukken
2) in het menu dat er dan verschijnt kies je voor veilige modus met netwerkondersteuning
3) pak via systeemherstel een datum waarop je PC het nog goed deed
4) opnieuw opstarten
Je hebt een kans dat je dan in ieder geval je PC weer kunt gebruiken. Die melding zul je nog steeds wel krijgen.
@ anderen:
De melding dat je een illegale versie van Windows hebt wordt veroorzaakt door wgalogon.dll en wgatray.exe in je System32 folder. Er zullen tooltjes voor zijn, maar je kunt natuurlijk ook zorgen dat er een legale versie van Windows op je PC staat.
[edit]
Je kunt die WGA tool ook nog proberen uit te schakel door in IE menu Extra > Invoegtoepassingen beheren... te kiezen. Daarna 'invoegtoepassingen die door Internet Explorer worden gebruikt' en dan onder in de lijst Windows Genuine Advantage Validation Tool uitschakelen. Weet niet of het werkt, maar je kunt het proberen.
[/edit]
@Jan, snap je het nu nog niet? Ik heb geen internet, dus dat kan niet! En verder weet ik hoe die melding eruit ziet, en dit is wat anders. Maar ik ga het proberen....
Uitkijken he, ik help alleen beleefde mensen. Om systeemherstel toe te passen heb je geen internet nodig, en het is een tip waarmee je _misschien_ je PC weer kunt gebruiken.
1) Is de versie van jouw windows wel legaal?
2) Is de 'foutmelding'geen tekstballon?
3) Wanneer kom je de 'foutmelding' tegen?
4) Kan je er in veilige modus nog in?
5) Is het misschien: Microsoft's Windows Genuine Advantage (herkenbaar aan het sterretje in je taakbalk)