Ik zit al vrij lang bij xs4all , en ben daar heel tevreden over !
Nu wil ik echter sneller internet , aangezien de gig's me hier om de oren vliegen :D
Nu word mijn internet betaald door mijn ouders aangezien het de computer van hun is...
Zij willen mischien geen telefoon meer , aangezien we weinig ermee bellen en mobiele telefoons hebben .. en wel een redelijk hoge vaste rekening ervoor krijgen.
De enige reden dat ze dat nog hebben is vanwege internet..
1. Chello extreme heeft download snelheden van circa (2) mb per seconde als ik het goed bereken?
2. Overstappen naar hogere xs4all Abonnementen word te duur , maar die chello extreme zou ik weleens kunnen regelen ( aangezien de telefoon dan weg kan)
Zou dit wat zijn denken jullie? - er zit tevens 'ook' geen download limiet op ( net zoals xs4all)
3. Laatst hoorde ik dat Chello namen heeft vrijgegeven aan Brein , en die mensen zijn opgepakt voor het delen van muziek..
Nu Deel ik dus muziek , Dvd's etc als een gek..
Zou ik meer risico lopen dan bij xs4all>?
Ik zou je aanraden je even goed te oriënteren wat betreft internet providers, kijk bijvoorbeeld eens op www.internetten.nl.
Let wel op, als je het telefoon abbonement bij KPN opzegt, zal er vaak meer betaald moeten worden voor ADSL! Alternatief is dan dat je via de kabel gaat, echter kun je dan geen thuisserver starten.
Zie voor je vragen de rechter kolom op die site. Daar staan al de rvragen 'heb ik kpn nodig' en 'meer informatie over bellen'. Voor nummerweergave zou ik even met hun helpdesk bellen, misschien dat die er meer over weten.
Dat bellen gaat in ieder geval al via VoIP. Je kan je huidige telefoon gebruiken door die in je router te pluggen die dan de vertaalstappen onderneemt. Kwaliteit van VoIP ligt o.a. volgens de Consumentenbond lager dan die van een 'normale telefoonlijn'.
Bij UPC heb je denk ik toch wel meer kans dat je naw-gegevens worden doorgespeeld aan Brein waneer deze erom vraagt, maar ook pas nadat UPC het ermee eens is dat Brein geregticht is die gegevens te mogen hebben.
Ik denk toch dat Brein wel sneller naar UPC dan naar XS4ALL zal stappen aangezien XS4ALL zo ongeveer de grootste streider voor een vrij internet (bits for freedom etc.) hier in Nederland, en zei dus zeker een rechtzaak niet uit de weg zal gaan uit financiële redenen.
Heb je vragen aan die mensen? Bel ze dan vooral! Dan krijg je niet alleen directe informatie van hun, je krijgt ook meteen even een idee hoe de helpdesk daar is, of ze verstand van zaken hebben of gewoon standaard boekjes nalopen.
PS:
34,95 per maand Zonder KPN-abonnement € 9,95 extra per maand.
Zie mijn quote, daar staat duidelijk dat je zonder kpn-abbo nog een 10 euro extra per maand betaald, 44,90 per maand wordt dat dan al.
Ik quote hun 'veelgestelde vragen':
Heb ik nog een KPN-abonnement nodig?
Als je naast ADSL ook kiest voor Tiscali Telefonie, dan kun je ervoor kiezen je huidige vaste telefoonaansluiting (bij bv. KPN) op te zeggen. Tiscali regelt dan de aansluiting voor je, inclusief de opzegging van je huidige KPN-telefoonabonnement. Zonder KPN-abonnement betaal je € 9,95 extra per maand. Tiscali brengt dit bedrag tegelijk met je maandelijkse abonnementskosten in rekening. Dit heeft twee grote voordelen: je krijgt nog maar één rekening voor je internet- en telefonieabonnement én je kunt gewoon je huidige telefoonnummer behouden, zonder dat Tiscali een nieuw nummer voor je hoeft aan te maken.