Ik zit al vrij lang bij xs4all , en ben daar heel tevreden over !
Nu wil ik echter sneller internet , aangezien de gig's me hier om de oren vliegen :D
Nu word mijn internet betaald door mijn ouders aangezien het de computer van hun is...
Zij willen mischien geen telefoon meer , aangezien we weinig ermee bellen en mobiele telefoons hebben .. en wel een redelijk hoge vaste rekening ervoor krijgen.
De enige reden dat ze dat nog hebben is vanwege internet..
1. Chello extreme heeft download snelheden van circa (2) mb per seconde als ik het goed bereken?
2. Overstappen naar hogere xs4all Abonnementen word te duur , maar die chello extreme zou ik weleens kunnen regelen ( aangezien de telefoon dan weg kan)
Zou dit wat zijn denken jullie? - er zit tevens 'ook' geen download limiet op ( net zoals xs4all)
3. Laatst hoorde ik dat Chello namen heeft vrijgegeven aan Brein , en die mensen zijn opgepakt voor het delen van muziek..
Nu Deel ik dus muziek , Dvd's etc als een gek..
Zou ik meer risico lopen dan bij xs4all>?
Chello is de shit! Ik heb al meer dan 7 jaar kabel. Het bevalt mij goed. Volgens mij heb ik het laagste abbo, maar toch download ik met soms wel 8 mb/s bv, maar zakt dan langzaam af naar 800kb/s, meestal is ie dan al klaar. Best lekker. Ik heb bel + internet. Ik moet wel zeggen dat je toch redelijk vaak die modem moet resetten, omdat je dan weer ff niet kan bellen, maar je kan dan wel gebeld worden. Hmm erg gek nooit in verdiept, maar de kabel bevalt me wel. Daarnaast kick je KPN voor altijd, omdat je niet meer voor de koperdraden hoeft te betalen.
3. Laatst hoorde ik dat Chello namen heeft vrijgegeven aan Brein , en die mensen zijn opgepakt voor het delen van muziek..
Nu Deel ik dus muziek , Dvd's etc als een gek..
Zou ik meer risico lopen dan bij xs4all>?
Als je dat doet loop je altijd een risico. Wat Jelmer zegt, XS4ALL is van oudsher de provider die strijdt voor een vrij internet, maar het is me ook al opgevallen dat BREIN een hetze voert tegen alle providers. Beetje lukraak rondschieten en ze schuwen de gang naar de rechter niet.
Als de rechter het er dus mee eens is dat jij inbreuk maakt op auteursrechten, zal elke provider die gegevens moeten doorspelen aan BREIN. Sterker nog, de provider is eigenlijk verplicht jou af te sluiten als ze weet hebben van jouw illegale aanbiedingen (maar dat gebeurt eigenlijk nooit).
Voor wat betreft je internetvraag: ik heb destijds Demon genomen omdat je dan geen KPN lijn gebruikte, maar BBNed. Dat scheelde in de bijkomende kosten (erg irritant dat niet duidelijk is wanneer die er bij komen). Maar Demon is inmiddels overgenomen door XS4ALL.
Kabel heb ik vroeger ook gebruikt en is ook goed, ikzelf merk eigenlijk geen verschil tussen ADSL of kabel. Als je in een grote stad woont kun je ook eens informeren naar glasvezel ;) Sommige wijken hier in Utrecht hebben collectiefjes opgestart en die zitten al op glasvezel, mijn wijk duurt niet al te lang meer :)
?
Onbekende gebruiker
27-08-2006 17:34
De service van UPC staat nou niet echt bekend om goed. Misschien iets om rekening mee te houden.