Ik heb even snel een webcam servertje opgericht die zodat ik mijn schildpadden waar ik ook ben (zolang ik maar internet + java heb) kan bekijken :D

ik heb een betaalde host voor mijn site waar ook de live beelden van mijn turtels te zien zijn 8) die netjes in een <iframe> word weergegeven (aangezien ik geen webcam usb draadje naar mijn hostingplaats ga leggen :P )

Maar nu de vraag:
Wanneer mijn server uit is en ik mijn site bezoek dan staat er natuurlijk in die frame dat de pagina niet kon worden gevonden..

Nou als dat het geval is dan wil ik graag dat er iets dergelijks komt te staan van "De webcam is momenteel uitgeschakeld. Probeer het later nog een keer"

Hoe doek dat??
jah, maar hij laad niet egt snel..

Heb je mischien een fire wall aan staan?
En weet je egt 100% zeker dat poort 2525 open staat?
Nee kan wel kloppen dat ie niet snel laad.. ik ben dingen aan het uploaden.

en ik weet zeker dat ik poort 2525 open heb staan :)
is er een manier om te laten zien dat je webcam uberhout (of zo) wel werkt?
hij stopt halverwege met laden, wat duid op socket problemen of time_limit problemen. probeer deze test-code eens:

<?php

set_time_limit(60);

$errno = 0; $errstr = null;
$fh = fsockopen('84.83.30.85', 2525, $errno, $errstr);
if (!$fh) {
echo 'Geen schildpadden vandaag...<br />';
echo 'Error ' . $errno . ': ' . $errstr;
}
else {
fclose($fh);

echo '<iframe src="http://84.83.30.85:2525" height="280" width="333" frameborder="0" scrolling="no"></iframe>';
}

?>
ondersteund je webserver wel sockets?
weet ik niet? wat is het? en hoe kom ik erachter of mijn webserver het ondersteund?
Kris Kuiper schreef op 08.09.2006 23:53
weet ik niet? wat is het? en hoe kom ik erachter of mijn webserver het ondersteund?

@legolas
de code staat erin kan je het nog een keer proberen?
door die code die ik net postte te testen, krijg je meer fouten informatie.
als je server geen sockets ondersteund kom je natuurlijk niet egt ver eh? :P

Reageren