Ik heb even snel een webcam servertje opgericht die zodat ik mijn schildpadden waar ik ook ben (zolang ik maar internet + java heb) kan bekijken :D

ik heb een betaalde host voor mijn site waar ook de live beelden van mijn turtels te zien zijn 8) die netjes in een <iframe> word weergegeven (aangezien ik geen webcam usb draadje naar mijn hostingplaats ga leggen :P )

Maar nu de vraag:
Wanneer mijn server uit is en ik mijn site bezoek dan staat er natuurlijk in die frame dat de pagina niet kon worden gevonden..

Nou als dat het geval is dan wil ik graag dat er iets dergelijks komt te staan van "De webcam is momenteel uitgeschakeld. Probeer het later nog een keer"

Hoe doek dat??
jah ok maar hoe kom ik daarachter dan? en hebben jullie al gekeken of ie het nu wel doet of neit?
ik had de code aangepast in mijn post sinds jouw update :P

je server kan volgens mij wel sockets
dus hij doet het nu?
Owkee... het ziet er naar uit dat je host met je filmpje niet reageert, maar de code is goed. Definitief zou ik dan voor jezelf even zo doen:

<?php

set_time_limit(60);

$errno = 0; $errstr = null;
$fh = @fsockopen('84.83.30.85', 2525, $errno, $errstr, 32);
if (!$fh) {
echo 'Geen schildpadden vandaag...<br />';
echo 'Foutmelding ' . $errno . ': ' . $errstr;
}
else {
fclose($fh);

echo '<iframe src="http://84.83.30.85:2525" height="280" width="333" frameborder="0" scrolling="no"></iframe>';
}

?>
Lokaal laad ie wel het beeld zien maar wanneer ik de cam uit zet doet ie heeeeeel lang met laden en dan krijg ik dit te zien:

Geen schildpadden vandaag...
Foutmelding 10060: Een verbindingspoging is mislukt omdat de verbonden party niet correct heeft geantwoord na een bepaalde tijd, of de gemaakte verbinding is mislukt omdat de verbonden host niet heeft geantwoord

Dus in princiepe werkt ie lokaal nu alleen die vervelende foutmelding die wil ik er niet in hebben..

Nu ga ik hem online zetten en kunnen jullie even kijken of je het nu wel te zien krijg
(ik doe de cam weer aan)
Geen schilpadden vandaag...

Jammer :(
nog niet zo snel moet hem nog oploaden:P
nu staat ie erop!
Geen schildpadden vandaag...
Foutmelding 110: Connection timed out

Zie je niets? Check dan hier of je wel Java op je computer heb geinstalleerd.

*SNik*
raar hij doet het wel lokaal maar niet op het internet :S
Ik snap er helemaal niets meer van

Reageren