Ik heb even snel een webcam servertje opgericht die zodat ik mijn schildpadden waar ik ook ben (zolang ik maar internet + java heb) kan bekijken :D
ik heb een betaalde host voor mijn site waar ook de live beelden van mijn turtels te zien zijn 8) die netjes in een <iframe> word weergegeven (aangezien ik geen webcam usb draadje naar mijn hostingplaats ga leggen :P )
Maar nu de vraag:
Wanneer mijn server uit is en ik mijn site bezoek dan staat er natuurlijk in die frame dat de pagina niet kon worden gevonden..
Nou als dat het geval is dan wil ik graag dat er iets dergelijks komt te staan van "De webcam is momenteel uitgeschakeld. Probeer het later nog een keer"
dat is heel mooi! ik heb hem gedownload nu alleen even instaleren
maar ik denk dat ik zo ff naar bed ga want ben nu tog wel moe geworden dus morgen ga ik weer hiermee verder :)
dat maakt niks uit, het gaat er om of de server uit staat... het probleem is simpel: je webserver doet er te lang over om contact te leggen met je server thuis. hierdoor ziet hij hem als uit. ik denk dat je kan proberen iets met javascript erin te hangen, niet js gebruikers zullen waarschijnlijk toch niet naar je schildpadden kunnen kijken en dan heb je meer zekerheid.
EDIT: Laat maar, vergeten dat dat niet mag vanwege veiligheids redenen...
nou ik heb hem ff geinstalleerd maar he is een trial en ten 2de het werkt voor geen meter.. van alles geprobeerd maar alles wat ik te zien krijg is un plaatje dat niet eens refreshed met die nieuwe programma...
da van die vorige post is nie echt handig. ik had een javascript check voor je gebouwd, maar was vergeten dat dat alleen werkt als het op de zelfde server staat, dus dat werkt niet.
ik denk dat je een handige serverside oplossing zult moeten bedenken.
staat je cam altijd aan als je pc draait? dan kan ik een ping script voor je bakken.