Ik heb even snel een webcam servertje opgericht die zodat ik mijn schildpadden waar ik ook ben (zolang ik maar internet + java heb) kan bekijken :D
ik heb een betaalde host voor mijn site waar ook de live beelden van mijn turtels te zien zijn 8) die netjes in een <iframe> word weergegeven (aangezien ik geen webcam usb draadje naar mijn hostingplaats ga leggen :P )
Maar nu de vraag:
Wanneer mijn server uit is en ik mijn site bezoek dan staat er natuurlijk in die frame dat de pagina niet kon worden gevonden..
Nou als dat het geval is dan wil ik graag dat er iets dergelijks komt te staan van "De webcam is momenteel uitgeschakeld. Probeer het later nog een keer"
Zelfde als Legoals, maar ik heb net even getest gewoon via cmd, maar dat werkte niet, dus ik verwacht dat het in PHP ook niet kan.
Maar aangezien je positief op Legolas zijn vraag antwoorde, zijn je problemen opgelost zodra hij het ping scriptje heeft voor je :)
Dit heeft ook effect op code die er na komt, het is in principe het zelfde als eerder hier geposte code met als grootste verschil dat de time-out wat omlaag is geschroefd.