Nog wat voer voor de koffiehoek dacht ik zo :) . Ik ben al een tijdje aan het uitkijken naar een nieuwe PDA. Een klein weekje geleden stootte ik op deze geweldige HTC-Qtek. Nu was mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? Of wat zijn er de voor en nadelen van? Googlen op reviews heeft me niet erg veel verder gebracht :) . Misschien kunnen de 'PDA-kenners' wat tips geven voordat ik er eentje aanschaf?
heb er eentje, mooi speelgoed, duur, en zoals alles met windows: traag. Ik vind het teveel geld voor wat hij eigenlijk is! Mijn mening is dan ook dat er geen proffessionele handheld of PDA bestaat... Maar dat is mijn mening. je kan er niets serieus mee doen!
Ik heb zelf een Dell Axim X50v, met extra hoge resolutie (480 * 640 ipv 240 * 320) en dat merk je. Ook een 624 MHz processor en hij is inderdaad alles behalve traag. Momenteel gebruik ik hem voornamelijk om online mijn email te lezen (bij openbare accesspoints via wlan), als schoolagenda en om films/series op te kijken. Dat laatste gebruik ik TCPMP voor, dat weer als voordeel heeft dat het ingebouwde support heeft voor de grafische chipset in mijn PDA. Ja, mijn PDA heeft een grafische chipset. Ik heb er ook wel een paar 3D-spelletjes en die draaien erg goed.
Nu heb ik het voordeel dat mijn PDA erg snel is (dat merk je zeker ten opzichten van anderen) en een aparte grafische chipset heeft waardoor ik heel veel videoformaten wel kan afspelen en programma's eigenlijk nooit langzaam zijn. Ik gebruik hem ook voornamelijk waneer ik me verveel (in de trein enz.) of om even snel iets te noteren of op te zoeken. Bellen kan ik niet met mijn PDA en ik zie mijzelf het ook niet echt snel doen.
Als je niet graag film kijkt op zo'n klein schermpje (wat bij mij dus wel even verdomd scherp is) dan blijven de office-dingen (contacten, email, agenda) en de simpele spelletjes (Bejeweled2 enz.) over. Of het dat waard is is aan jouw... aangezien die functies tegenwoordig ook al in de gemiddelde telefoon aanwezig zijn. En die zijn meestal nog weer een slagje kleiner en gemaakt om mee te bellen. En dat belt toch wel een stuk makkelijker ***
*** Ik heb een keer geprobeerd te bellen via Skype. het werkt wel, maar zo'n PDA met touchscreen tegen je oor aan houden is niet bepaald ideaal.
@ Jelmer: Voor de snelheid van die S200 heb ik inderdaad wat schrik. Er zit 'maar' een 200Mhz processor in. Is dit te weinig? (Bedankt voor je uitgebreide reactie)
@ Marien: Had ik ook al eens bekeken, maar het valt me tegen dat er geen WiFi opzit. Voor de rest vind ik de S200 op sommige vlakken iets aantrekkelijker, enkel de processor van de A701 is superieur. Voor de rest een top toestel lijkt me !
@ Jelmer: Juist jouw PDA eventjes bekeken (de nieuwe versie weliswaar: Dell Axim X51v). Mooi apparaat. Wat ik 'vreemd' vind, is de lage prijs voor het toestel? Wat heb jij er voor betaald :$ of waar heb je het besteld?
PS: Is het geen monsterlijk groot apparaat in je broekzak / aan je riem / ... ?
ik heb zelf de t-mobile vario, maar die is kwa werking precies hetzelfde.
Foto's zijn van slechte kwaliteit, en zelf geinstalleerde software loopt dikwijls vast, ik kijk uit naar embedded linux dus... :)