Hallo !

Nog wat voer voor de koffiehoek dacht ik zo :) . Ik ben al een tijdje aan het uitkijken naar een nieuwe PDA. Een klein weekje geleden stootte ik op deze geweldige HTC-Qtek. Nu was mijn vraag, heeft iemand hier ervaring mee? Of wat zijn er de voor en nadelen van? Googlen op reviews heeft me niet erg veel verder gebracht :) . Misschien kunnen de 'PDA-kenners' wat tips geven voordat ik er eentje aanschaf?

Met dank :),
Ponzi
Ponzi schreef op 19.09.2006 16:37
@ Jelmer: Juist jouw PDA eventjes bekeken (de nieuwe versie weliswaar: Dell Axim X51v). Mooi apparaat. Wat ik 'vreemd' vind, is de lage prijs voor het toestel? Wat heb jij er voor betaald :$ of waar heb je het besteld?

PS: Is het geen monsterlijk groot apparaat in je broekzak / aan je riem / ... ?

Length 119 mm (4.7 inches)
Width 73 mm (2.9 inches)
Height 16.9 mm (0.7 inches)
Weight 175 grams (6.2 oz)
Hij is net zo dik als mijn iPod en ongeveer even groot als, tja, mijn iPod maar dan aan alle kanten er een cm bij :)

Hij is niet erg groot, ik vind hem wel prettig op zich. Je kan hem makkelijk vasthouden geklemd aan de onderkant tussen twee vingers en hij is vrij stevig.

Ik heb er inderdaad ook niet erg veel voor betaald. Ik weet niet meer precies hoeveel wel, ik weet wel dat het toentertijd de beste was maar zeker niet de duurste.

Je kan hem uiteraard alleen bij Dell kopen.

Ik heb er ook wel eens WM2005 op gezet, maar mij beviel 2003 stukken beter. Ik denk dat voorgeïnstalleerd 2005 toch wel fijn is op zich, maar achteraf erop zetten raad ik niet aan.

En over het verschil tussen 624 & 200 MHz, ja dat verschil merk je wel degelijk :)

Over de batterijtijd, ongeveer 4 uur denk ik aan office-zooi (meestal 104 of 208 MHz tenzij je gaat internetten, genoeg voor een dag of 2 op zich) en maximaal 2 uur film kijken (achtergrondverlichting 100%, processor 100% en grafische chipset in gebruik eet vrij veel ;) )

Internetten (Wlan aanhebben) kost vrij veel en Internet Explorer is ook niet echt zuinig. Lang internetten (dus langer dan een uur) raad ik niet aan want dan is hij leeg (of stopt de wlan-kaart met werken omdat hij te weinig energie krijgt)
Fijn van je reactie. Het 'argument' van de tragere 200mhz processor mag al van de baan. Ben juist aan de weet gekomen dat het een dualcore 200mhz processor is, speciaal gemaakt voor Windows Mobile 5, compenseert serieus :) .

Waar ik nog niet helemaal achter ben, en ook niet echt kan vinden is het volgende:
Het lijkt alsof de GPS niet in de PDA is geïntegreerd? Kan dat, want ik ben nog een totale n00b in het hele PDA gebeuren ;) ?
Waar wil je de pda voor gebruiken? Ik had er ooit eentje gekocht voor met name de agenda en het adressenboek, maar sinds ik een Motorola RazR in mijn bezit heb, ligt de pda stof te vangen... Een telefoon met deze functies en een eenvoudige interface met de computer (Bluetooth in dit geval) om te synchroniseren, is voor mij meer dan genoeg.

Natuurlijk kun je met een pda nog veel meer, maar voor de meeste andere functies pak ik liever mijn laptop. Dan is er geen enkele beperking meer.

Just my 2 cents...

GSM, GPS, Agenda, MP3, ... een beetje zoals een kleine computer voor onder weg ;) !

PS: De fotocamera is leuk meegenomen, maar niet noodzakelijk :)

dat wil hij er mee
Vooral als GSM / MP3 / Agenda / Thuisverbinding en GPS, maar over dit laatste heb ik nu ineens mijn twijfels of het wel in de GSM is ingebouwd? Ben nu naarstig alle forums aan het afschuimen maar kan niet meteen met een klaar antwoord komen?

[edit]Donhertog kan heel goed lezen en kan het sneller dan ik kan typen :P[/edit]
@ ponzi

ooit van kopieeren en plakken gehoort :P
Dat is ouderwets, daar doen we niet meer aan mee ;D !

Overigens nog niets gevonden over de GPS, wel over de processor, de dualcore zou perfect te vergelijken zijn met een 416Mhz-er ;) ...
Ik heb nu sinds een jaar dit apparaatje:

http://www.vanarkelen.eu/img/gear.jpg, de iPAQ hw6515, inmiddels is daar een opvolger van namelijk de iPAQ hw6915, deze opvolger heeft als extra een ingebouwde WLAN-card.

M.u.v. WLAN zit alles op de 6515: GPS, GSM, GPRS (EDGE), SD-Slot, Micro SD-Slot, 1.3 MP foto/video-camera, BlueTooth, IR, MMS. Voor WLAN zijn er evt. van die micro-SD-cards te koop, toch heb ik nog niet de behoefte gehad om dat te gebruiken.

Hij draait op 312 MHz, qua snelheid heb ik eigenlijk nooit klachten, zelfs tijdens het gebruik van Tom Tom is hij nog vrij snel. Hij is ERG zuinig met zijn accu, 4-5 dagen standby is geen enkel probleem al merk je het wel als BlueTooth continu aanstaat, dan gaat het wat harder.

In de auto heb ik een standaard+lader en een Parrot BlueTooth Carkit, die carkit werkt echt ideaal en raad ik aan als je een eigen auto hebt!

De QTEK die je noemt is een erg mooi en gaaf apparaat, er zit alleen geen GPS ingebouwd...zelf heb ik er ook al een paar keer naar gekeken.

Reageren