Je word eigenlijk gewoon gedwongen of Microsoft te gebruiken. PHPhulp, zullen we massaal overgaan (met die 9000 members ;-)) op Linux en Mac, scheelt al weer een stukkie :).
Maar ik denk dat ook Linux wel steeds populairder gaat worden omdat het, a, open-source is, en b, beter is :)
Maar voor de servers zal zeker Linux op de troon komen (of staan ze er al op? grote kans van wel :-))
Groet
Denk niet dat het veel zin heeft voor Google om een eigen OS op de markt te brengen. Er zjn al genoeg spelers en Microsoft zal helemaal niet makkelijk van de troon te stoten zijn. Iedereen gebruikt het of je nu wil of niet !
Het is dan ook de bedoeling dat de Google OS veel goedkoper wordt dan MS Windows, verder zouden de programma's voor Windows, ook daaronder moeten kunnen draaien ofzo.. (weet ook niet precies)
Het is alleen de bedoeling dat er een vergelijkbare, maar beter aanpasbaar en instelbare OS op de markt komt die het aan kan om met Windows te concurreren.
En ik denk dat die slimme mensen bij Google wel weten wat ze doen.
Het leukste is nog dat we dalijk mooi DirectX 10 in Vista hebben zitten :) icm Een ATI Physics kaart & een overkill videokaart met DirectX 10 word het een mooi vooruitzicht voor de Graphics geilers..
Verder heb ik vista nog niet geprobeerd, geen tijd gehad en geen zin om dalijk mijn schijf te moeten legen, nee ik wacht wel tot de release :)
*M$ een concurrent krijgen? Iig niet Apple, iedereen vind het zo makkelijk alleen het is nog best bout.. geowon een te onhandige OS en het is lelijk (interface)
Edit: Typ0
?
Onbekende gebruiker
21-09-2006 16:16
Windows Vista is slechts en weet je waarom?
Neem nou Win2000. Kijk naar de specs: 500 Ghz, 128 Mb ram en video geheugen is onbelangrijk.
Kijk bij Vista en zie daar 2 GHz, 1 Gb en een video kaart van 64 Mb
(specificaties uit me hoofd)
Een videokaart van 64 Mb voor het draaien van een besturingssysteem, gaat mij echt te ver.
Vista stelt ontzettend hogen eisen maar qua functies is hij amper vooruitgegaan.
(Bedenk me net dat hier een computer Win98 staat met maar 1 Mb videogeheugen en dat werkt prima)
Maar om het dan slecht te noemen. Of vind jij elk 3D spel (UT, e.d.) ook slecht? Die eisen immers ook vrij veel aan processorkracht, RAM geheugen en videogeheugen.
Daarbij: de technische vooruitgang neemt steeds meer toe. Tegenwoordig koop je geen computer meer met mindere specificaties, omdat alle programma's steeds meer gaan eisen.
Computers die met Vista verkocht gaan worden zullen dan ook aan die specs voldoen.
Ik heb een lading feeds in mijn feadreader, en laat daar nu net vandaag een artikel instaan genaamd: Why vista will mean the end of the Microsoft monolith. Niet enorm waardevol maar altijd wel vermakelijk om dit soort artikelen te lezen :)
Wat Microsoft naar mijn idee meer nodig heeft zijn de echte hackers, de mensen die nu allemaal aan projecten als Linux, KDE, Mozilla hebben gestart. Die mensen hebben echt ambitie om code te schrijven, niet voor het geld, maar om hun doel, het ultieme programma maken. Dat mist MS volgens mij, de echte research-afdeling waar de mensen zitten die graag nieuwe en inventieve dingen maken.
Maar MS doet ook wel goeie dingen op zich hoor, het is niet allemaal ba en slecht. Sommige dingen van hun zijn erg inventief bedacht, alleen kan ik spijtig genoeg nu even niet op een voorbeeld komen. Maar ze zijn er wel! Ze vallen alleen niet op omdat je er altijd al gebruik van maakt.
Een ding is zeker: MS is(/was?) erg goed in marketing blijkbaar, anders hadden ze nooit zo'n positie kunnen verkrijgen.
#Webmakerij dit zijn specs voor volle last, als je in Vista hier en daar wat uit zet dan kan het gebruik etc in een keer lager liggen.
Dus specs zeggen niks, by the way techniek gaat ook zover dat GHZ niks meer uitmaakt denk daar ook maar aan. Procs leggen de lat bij extra functies die GHZ onnodig maken zowat.
?
Onbekende gebruiker
21-09-2006 16:59
Kennelijk is het tegenwoordig niet meer mogelijk voor programmeurs om kleine lichte programma's te ontwikkelen.
Wat zijn de grote verschillen tussen Office 97 en 2000? Windows 2000 en XP (Klassieke modus)?
Qua extra functies die constant gebruikt worden is er bijna geen verschil. Qua systeemeisen wel.
Omdat computers steeds sneller worden hoeven programma's niet steeds meer te verbruiken.