heey wie weet er hier iets meer over windows vista??

ik heb al een beetje rond gezogd maar de info die je krijgt te zien is we heel matig!!
Dat willen procsjes dus wel intel en amd die pushen windows en alles tot het limiet, ik heb ergens gelezen dat intel en/of amd niet blij was dat de specs van vista lagere was dan ze hadden verwacht.

Mafkezen he die procfabrikanten :D
Webmakerij schreef op 21.09.2006 16:16

Een videokaart van 64 Mb voor het draaien van een besturingssysteem, gaat mij echt te ver.
Vista stelt ontzettend hogen eisen maar qua functies is hij amper vooruitgegaan.

Jij hebt zeker nooit gehoort van groeiende technologie.. damn kijk maar eens wat DirectX 10 aan ghz opslurpt.. daardoor komt mede ook de 2ghz..

En games ontwikkelen ook steeds verder, nooit naar Unreal Tournament 2007, Crysis, Call of Duty 3, Borthers in Arms Hell's Highway, Medieval 2: Total war, Company of heroes etc gekeken.. dat zijn toch wel de toppers.. en waarom zijn het toppers? omdat windows het mogelijk maakt zulke brute kracht op het scherm te toveren, vind je het dan gek dat de systeemeisen van een OS omhoog gaan?
Ik vind het een beetje domme opmerking van je Webmakerij. De specificaties die jij aanhaalt is voor de volledige ondersteuning van de Aero interface, welke gemakkelijk kan worden uitgezet.
Technologie staat ook niet stil, tegenwoordig kan een moderne PC gemakkelijk Vista draaien. Vroeger kon je ook Linux (met grafische interface) draaien op de traagste PC's, tegenwoordig lukken zo'n dingen ook niet meer. Dat is toch héél logisch !

Met Jelmer ben ik het volledig eens ! Microsoft zet (naar mijn mening) degelijke, bruikbare producten op de markt. Het enige wat ze soms wat missen is die ultieme touch. Hetgeen ontwikkelaars bij Mozilla bijvoorbeeld wél hebben. Deze laatste hebben een veel duidelijker streefdoel: Firefox aan zoveel 'uitdelen' aan zo veel mogelijk mensen (globaal). Voor de ontwikkelaars van Microsoft is het meer: Als we ons marktaandeel vast houden zijn we tevreden. Marktaandeel kan moeilijk gemeten worden en is veel abstracter ;) . Daar ligt het grote verschil in.

Voor mij ziet Windows Vista er zeer belovenswaardig uit, maar zoals het wel vaker gaat bij MS-producten, worden ze al bekritiseerd voordat iemand een echt volledige functionerende release in handen gehad heeft...
@Ponzi
Ik heb het niet alleen over Microsoft.

Tegenwoordig worden gewoon veelste zware eisen gesteld.

Overigens ik gebruik Windows en Linux en qua prijs zit er een groot verschil. Maar ik vind Windows qua gebruiksvriendelijkheid op gebied van instellen toch gebruiksvriendelijker.
Nieuwe Linux versies kun je zeker op oudetjes draaien.
Op een 486 geen probleem, alleen opstarten duurt langer, maar daarna draait ie perfect en enorm stabiel.
Dit is iets wat zeker niet mogelijk zou zijn bij Windows en zeker niet bij Vista.
ik wil een dvd-kit gaan bestellen, omdat het downloaden niet wil, maar die pagina wil ook niet laden... Ah, hij doet t! vok, moet in ie!!! mmm, ik heb er op dit moment geen tientje voor over, mag ik van iemand een kopie???
Leo schreef op 21.09.2006 17:03
[quote=Webmakerij schreef op 21.09.2006 16:16]
Een videokaart van 64 Mb voor het draaien van een besturingssysteem, gaat mij echt te ver.
Vista stelt ontzettend hogen eisen maar qua functies is hij amper vooruitgegaan.

Jij hebt zeker nooit gehoort van groeiende technologie.. damn kijk maar eens wat DirectX 10 aan ghz opslurpt.. daardoor komt mede ook de 2ghz..

En games ontwikkelen ook steeds verder, nooit naar Unreal Tournament 2007, Crysis, Call of Duty 3, Borthers in Arms Hell's Highway, Medieval 2: Total war, Company of heroes etc gekeken.. dat zijn toch wel de toppers.. en waarom zijn het toppers? omdat windows het mogelijk maakt zulke brute kracht op het scherm te toveren, vind je het dan gek dat de systeemeisen van een OS omhoog gaan?[/quote]

Weet je.. De computers van nu zijn nog helemaal niet zo dat ze echte "brute kracht" hebben..
Weet je hoeveel beperkingen er nog zijn als een game maakt..
Ik moest voor school onlangs een game engine aanpassen.. En weet je hoeveel beperkingen de computer van nu nog heeft..
We vinden de videokaarten ooohh zo snel..
Maar eigenlijk zijn ze nog vrij simpel en langszaam..
De games zijn ook nog vrij simpel..
En directX 10..
Het is maar een klein stapje vooruit..

Je wilt niet weten hoe de games opgebouwd zijn die je opnoemt..
Weet je hoe moeilijk de computer van tegenwoordig het heeft met simpele schaduw berekeningen van een paar mannetjes of vrouwtjes die je op de voorgrond ziet..

Alles wat je in games ziet en wat op de achtergrond zit..
Dat zijn gewone, simpel gezegd, afbeeldingen..
Als we straks computers krijgen met, zoals jij het noemt, "brute kracht"..

Misschien dat we dan echt mooie grafische omgevingen zijn..
Echt de spellen van nu zijn nog zo beperkt..
Ik heb nu Vista RC1 opgezet.

Ik vind het voor Microsoft een goede stap voorwaarts.
Het enig wat ik echt jammer vind is dat de huidige programma's die je zelf installeert nogal driver problemen oplevert maarja dat is normaal in een beta versie.
Danny schreef op 24.09.2006 20:13

Misschien dat we dan echt mooie grafische omgevingen zijn..
Echt de spellen van nu zijn nog zo beperkt..

Kijk de tech demo van Unreal engine 3.. daar zit een hele stad in die "echt" is en geen achtergrond plaatjes.. en ik ik ben zelf een keer in een gamestudio geweest, dus ik weet wel of dat echt was..

maar alles heeft beperkingen, gewoon simpelweg omdat ze niet een game/applicatie/OS kunnen gaan maken voor een computer die veels te duur is voor de samenleving, maar toch moeten we telkens een stapje hoger en willen mensen dit ook (gamers, programmeurs)

Het is maar het hoe je het bekijkt.
Jonathan Hogervorst schreef op 21.09.2006 17:45
ik wil een dvd-kit gaan bestellen, omdat het downloaden niet wil, maar die pagina wil ook niet laden... Ah, hij doet t! vok, moet in ie!!! mmm, ik heb er op dit moment geen tientje voor over, mag ik van iemand een kopie???

Dat gaat iets te snel voor mij...

Reageren