Voor school zijn wij een project gestart. Wij willen een feest geven zoals die er nog niet zijn in Leeuwarden. Wij willen mensen tussen 18 & 30 jaar, voornamelijk studenten, de culturele kant van Leeuwarden laten zien. Dit zullen voornamelijk studenten zijn van opleidingen zoals Communications & Multimedia Design, POP accedemi en Kunst & Cultuur. De avond is gericht op kunst & cultuur maar gaat ook gepaard met multimedia.
Enkele woorden die wij bij dit project hebben zijn:
Het wordt dus een feest waarop voornamelijk gedanst wordt. Naast het dansen zijn er ook verschillende belevingsruimtes te vinden met projecties, worden er vervreemde beelden getoond, wordt er kunst getoond en worden er workshops gegeven.
Ik las het het 'domeinnaam' topic. Ook wij kunnen geen geschikte naam vinden voor deze één dag durende event. We hebben wel enkele namen verzonnen maar die ga ik uiteraard niet noemen zodat de creativiteit hier geen beperkingen heeft :). Ik ben benieuwd of jullie iets leuks weten!
Ga je mensen uitnodigen om werk met een bepaald thema uit te nodigen? En gaat het puur om het sensatie niveau? Gaat het om waarneming en vervorming? Zijn er al wat concretere ideeen van hoe je die ruimten bijvoorbeeld zou willen inrichten?
Als je het thema als leidraad neemt voor de titel/logo is misschien "transation" (transformatie en sensatie). Ik zou cultuur vermeiden, in verband met het vaak gebruikt in kneuterige buurthuis achtige context, plus dat het te algemeen is om iets mee duidelijk te maken. Alles is in feite cultuur, dus het beschrijft niets.
Is het een eenmalig festival of is het de bedoeling dat je elk jaar opnieuw terugkomt? In dat geval is het misschien een goed idee om een iets minder vage naam te verzinnen die zich leent om een begrip te worden.
Het moet inderdaad een begrip worden. Concrete plannen hebben we nog niet, alleen hetgeen wat we als sfeer / thema willen.
We gaan geen mensen uitnodigen om exposities van hun eigen werk te tonen. Wij bedenken belevingsruimtes zoals:
- Dans ruimte
- Lounge ruimte (zintuigen)
- Wanden (gaten in muur waarbij je moet voelen wat er in zit)
- W.C. die half in de muur zit waarbij achter de kraan een witte strook papier is waarop water geprojecteerd wordt
- Foto van je laten maken die vervolgens in een andere ruimte geprojecteerd wordt
- Vage binnenkomst
- ...
Dat is misschien al iets concreter. Iets met cult willen we ook het liefst vermeiden inderdaad. Het moet echt een naam zijn. Transation klinkt leuk, tnx!
Ik heb niet echt inspiratie voor een naam, maar ik vind wel dat jullie wel super leuke ideeën hebben! Als ik 18 zou zijn in in leeuwarden zou wonen zou ik er zekers heen gaan!
- Dans ruimte
- Lounge ruimte (zintuigen)
- Wanden (gaten in muur waarbij je moet voelen wat er in zit)
- W.C. die half in de muur zit waarbij achter de kraan een witte strook papier is waarop water geprojecteerd wordt
- Foto van je laten maken die vervolgens in een andere ruimte geprojecteerd wordt
- Vage binnenkomst
Klinkt als een gaaf project, laat anders weten wanneer het is, misschien kom ik wel even kieken.