Ik weet het. We hebben het er al vaak over gehad. En we blijven het er over hebben; Topictitels als help, hulp nodig, vraag, weet niet, snap het niet, vraag zijn slecht. Ter illustratie de volgende screendump:

Please, denk na over je topictitels!

Happy PHPing.

[edit]Jan toch, zomaar in het verkeerde forum gepost :o[/edit]
BAs kijk eens naar Jan zijn functie. Als je nou iig eens een kleine controle inbouwt?
Ik heb dislektie, maar geen moeite met php schrijven... Het PHP is niet moeilijk, maar bijvoorbeeld een echo in php waar dan weer goet nederlands in gebruikt moet worden weer wel...
Het PHP is opzich niks moeilijks aan, en ik heb de meeste moeite met lezen. Schrijven lukt dan nog wel ;-)

Ik heb de meeste moeite met zinnen waar bijna geen komma's in staan, waardoor het 1 lange brij is.. (ik denk dat het jullie wel is opgevallen dat ik soms een vraag niet snap terwijl anderen het wel snappen)

PHP is niet moeilijk als je dislektie hebt, maar nederlands (en zeker Frans of andere "moderne talen"!!) weer wel...

Over de topic titels: ik vind het ook altijd vrij irritant dat mensen zulke titels verzinnen.. "help!" of mensen die zulke titels hebben: "IK HEB HULP NODIG" bla bla bla.. Oftewel dan is het weer een uppercase text... niet makkelijk..

Door php maak ik trouwens ook fouten in mijn nederlands.. Dat ik PHP termen als nederlandse woorden ga gebruiken... Is niet zo erg, het meestte last heb ik ervan als ik op sgool zit trouwens.. Frans & Duits & Nederlands zijn soms echt een hel voor me... (door mijn dyslexie).
Mijn theorie: programmeren == logica en dyslexie == taal.

Klopt.. En wat heel vaak samen gaat is mensen met dyslexie hebben heel vaak een hoog IQ en zijn beter in "Snap vakken" (op school) en dingen zoals PHP.
Kijk naar mij, ik haal voor wiskunde altijd het hoogste van de klas, net als met natuurkunde en scheikunde.. Ik heb een dyslexie test en een intellegentie test gedaan en daar zeiden ze hetzelfde...
Niek,

....
Ik had het niet beter kunnen zeggen :)
niek schreef op 26.10.2006 15:51
Klopt.. En wat heel vaak samen gaat is mensen met dyslexie hebben heel vaak een hoog IQ en zijn beter in "Snap vakken" (op school) en dingen zoals PHP.
Kijk naar mij, ik haal voor wiskunde altijd het hoogste van de klas, net als met natuurkunde en scheikunde.. Ik heb een dyslexie test en een intellegentie test gedaan en daar zeiden ze hetzelfde...

Ik heb ook een Intelligentie test en een dyslexie test gedaan en daar werd het zelfde gezegd. Bovendien was het mede daardoor waarschijnlijk pas laat duidelijk dat ik dyslexie heb, want ik weet dat pas sinds mijn 17e

En over die toppic titels, meestal lees ik die met slechte titels niet of maar half, het is dus ten nadele van de TS zelf als je het mij vraagt...
Wel vervelend, maar weinig aan te doen.
Jullie hebben wel gelijk, als je een topic plaatst met als titel 'FOUT in PHP' dan is het dus een verkeerde titel. Deze regel van van mij wel worden ingesteld!
Ipv dat we gaan discuseren over PHP en dislexie. Kunnen we beter over de topic hebben en ot blijven...
Maar kijk, jullie vinden hulp en zo geen goed topictitel.

Daar ben ik met jullie eens, maar het krijgt zeg maar meer reacties (denk ik) dan een normalle saaie titel

Maar jullie moeten wel eerlijk antwoord geven ;)

Oke de ene kant is het wel zo dat het je ergert dat overal help aangeboden enzo staat.
Daar ben ik met jullie eens, maar het krijgt zeg maar meer reacties (denk ik) dan een normalle saaie titel
En jij vindt een titel als 'hulp' een spannende titel?

Vertel gewoon wat jouw probleem is, welke foutmelding je krijgt, etc., daar hebben we meer aan dan de kansloze opmerking 'hulp gevraagd'... Vrijwel iedereen die een topic opent, vraagt om hulp, een titel met deze loze kreet voegt dus niets toe aan het topic. Laat het dan gewoon weg.
De wijze en ware woorden van Frank! Alstu :).
Frank schreef op 01.12.2006 22:39
En jij vindt een titel als 'hulp' een spannende titel?

Vertel gewoon wat jouw probleem is, welke foutmelding je krijgt, etc., daar hebben we meer aan dan de kansloze opmerking 'hulp gevraagd'... Vrijwel iedereen die een topic opent, vraagt om hulp, een titel met deze loze kreet voegt dus niets toe aan het topic. Laat het dan gewoon weg.

Ja daar zit je wel met een plus puntje.

Reageren