-Vinden jullie dat het submenu (als dat er is) dat in de rechter kolom verschijnt te onopvallend is? Zo ja, heb je nog een idee om dat dan te verbeteren.
-Ziet de site er te stijf uit.
-Is het logo te simpel.
-Wat vind je van de navigatie.
-Is het te druk of te rommelig.
-Zien jullie dat je achter de linkpartners op een "info" knopje kunt klikken, en zo ja, wat vind je van het idee?
Mooi gedaan hoor Elsy, ik had de vorderingen uiteraard al een beetje gevolgd, met de problemen waar je tegenaan liep tijdens het bouwen van de website.
Probeer de kleuren van de tekst (de nummers/ aantallen links die je in je categorielijst hebt staan) wat meer af te laten steken tegen de achtergrondkleur, die zijn soms wat moeilijk te lezen in je menu ook.
VB.
Linkpartners [101] | Nieuwsbrief [61] Hierbij zijn [101] en [61] niet erg duidelijk leesbaar.
Verder inderdaad mag de header wel iets meer aansluiten op het onderwerp, zoals al was genoemd, en een herkenbaar logo voor je KijkVergelijk site, is wel handig.
Verder alleen nog even melding maken van het feit dat het er erg netjes en overzichtelijk uitziet. Je hebt het goed gedaan Elsy.
Leo schreef op 02.11.2006 12:14
Als ik in het menu op huis & tuin klik dan laad die pagina best sloom. Ik weet niet of dit komt omdat de server misschien een hooge load heeft of dat je script langzaam is. Of ik heb egwoon last van me internet verbinding ^^
Ik heb het idee dat dat aan de server ligt Leo, bij mij laadde die de 1e keer wel snel, maar een andere keer weer niet.. Wisselt bij mij een beetje af.
Dit is simpel te doen door voordat je de variabele gebruikt, de volgende code neer te zetten:
<?php
if(isset($_GET['cat_id']) && !is_numeric($_GET['cat_id']){
$_GET['cat_id'] = 1;
}
?>
ga je altijd naar de 1e categorie wanneer je iets anders dan een nummer invult bij cat_id.
Jep, maar dan ook nog even afvangen als er voor cat_id bijvoorbeeld 999 ingevuld wordt. Zelfde fout ;)
?
Onbekende gebruiker
02-11-2006 13:25
Elwin schreef op 02.11.2006 12:05
Ik weet niet of het de bedoeling was, maar in Mijn Firefox zie ik een verkeerd geplaatste tekst. Zie hier:
(De geselecteerde tekst)
Elwin
[Edit: Typo]
Hmm, dat jij dat zo groot hebt dat lettertype. En ik zie het niet in firefox.
Dit is met opzet gedaan.
Deze tekst wordt namelijk als eerste opgepikt door zoekmachines en als tekst weergegeven bij de zoekresultaten. Sneller nog dan alles wat in de head tags staat.
Ik kan er dus beter een nog kleiner lettertype van maken. Het is dus de bedoeling dat je het niet ziet.
?
Onbekende gebruiker
02-11-2006 13:29
Simon schreef op 02.11.2006 12:08
De subcategorie is best wel moeilijk te vinden, ik ben gewend om bij het menu door te navigeren.
Het logo is niet echt relatief.
Uiterlijk is zakelijk genoeg.
Als je op die site komt is hij in eerste instantie nogal leeg.
Verder goed.
Menu: Bedoel je dat het menu dan vervangen wordt door het submenu? Of dat het submenu er dan onder verschijnt. Ik weet niet of dit met php mogelijk is, vast wel, misschien iets om over na te denken.
Als je naar beneden scrolt is hij inderdaad wat leeg maar zo op het eerste gezicht dacht ik niet.
Heb ik met opzet gedaan. Mensen houden er niet van als er al allerlei banners staan te knipperen. Dan zijn ze meteen weg. Ik tenminste wel.
?
Onbekende gebruiker
02-11-2006 13:30
Leo schreef op 02.11.2006 12:14
Ziet er zeer goed uit, alleen ik heb wel 1 opmerking, ik weet alleen niet of dit aan mij of de server ligt.
Als ik in het menu op huis & tuin klik dan laad die pagina best sloom. Ik weet niet of dit komt omdat de server misschien een hooge load heeft of dat je script langzaam is. Of ik heb egwoon last van me internet verbinding ^^
Ga iig zo door, ziet er zeer goed uit.
Bedankt!
Ik heb er geen last van, hij laad gewoon snel bij mij.
Ben extra al naar een andere server overgestapt omdat Lycos super traag was :)
?
Onbekende gebruiker
02-11-2006 13:34
Robert schreef op 02.11.2006 12:36
Mooi gedaan hoor Elsy, ik had de vorderingen uiteraard al een beetje gevolgd, met de problemen waar je tegenaan liep tijdens het bouwen van de website.
Probeer de kleuren van de tekst (de nummers/ aantallen links die je in je categorielijst hebt staan) wat meer af te laten steken tegen de achtergrondkleur, die zijn soms wat moeilijk te lezen in je menu ook.
VB.
Linkpartners [101] | Nieuwsbrief [61] Hierbij zijn [101] en [61] niet erg duidelijk leesbaar.
Verder inderdaad mag de header wel iets meer aansluiten op het onderwerp, zoals al was genoemd, en een herkenbaar logo voor je KijkVergelijk site, is wel handig.
Verder alleen nog even melding maken van het feit dat het er erg netjes en overzichtelijk uitziet. Je hebt het goed gedaan Elsy.
[quote='Leo schreef op 02.11.2006 12:14']
Ik heb het idee dat dat aan de server ligt Leo, bij mij laadde die de 1e keer wel snel, maar een andere keer weer niet.. Wisselt bij mij een beetje af.[/quote]
Bedankt Robert!
Samen met dit forum en goede hulp heb ik langzaam steeds beter php onder de knie.
Ik had eigenlijk bewust die getallen minder zichtbaar gemaakt omdat het anders nogal druk over komt. Maar misschien heb je gelijk. Ik zal het eens proberen.
?
Onbekende gebruiker
02-11-2006 13:35
EDIT: had het bericht van Robert nog niet gelezen :)