Hoi,
Ten eerste ff sorry voor het omhoog brengen van een oud topic, maar dit is beter dan een nieuwe te beginnen.
Dit bericht kwam ik tegen toen ik op school bezig was aan het klooien.
Ik heb nog een aantal trukjes toe te voegen, dit later.
Iedereen moet ff deze uitproberen.
http://www.novell.com/coolsolutions/tools/13747.html
De novell password changer, gewoon legaal op de novell site te downloaden :)
Thuis ff uitpakken/installeren of setup decompilen(=bestanden der uit vissen), op usbstickje zetten/doormailen en op school weer openen.
Dit heb ik al uitgeprobeerd, alleen durfden we het niet aan om daadwerkelijk het password van de admin te veranderen :)
Proberen waard!
Ik weet niet tot hoever bij jullie alles is beveiligd, maar deze heb ik uitgevonden.
Bij ons op school zit dansguardian op om site's te blokkeren, met proxy's kun je deze weer omzeilen. Proxy.org.
Bestanden zijn ook geblockt. Copy de directe link, ga naar rjlsoftware.com, internet-> save any file, plak de link, klik op save this file, verander de extensie van exe naar jpg en klik op rename, klik rechtermuisknop op de link, doel opslaan als, kies alle bestanden, en vervang .jpg met .exe, zo, bestand gedownload.
D.m.v. batch bestanden kun je bijv. geluid dat uitstaat weer aanzetten om bijv. webradiotje te beluisteren. Maak een batch bestand aan met sndvol32 opslaan en openen. Zelfde voor explorer, wmplayer, calc, notepad, mspaint, regedit en andere bestanden die in de system32 map zitten. Met net stop/net start <servicenaam> kun je services aanzetten/uitzetten.
met commando tskill kun je processen uitschakelen.
Cmd zelf uitgeschakeld, maar commando's kun je nog uitvoeren? maak batch bestand, zet er command in en openen maar.
Typ net view > netviewlog.txt en een bestandje wordt gemaakt met netwerk computers die aan staan.
Met commando kun je die weer uitzetten (is al eerder gezegt).
Open bijv. word, klik op openen, kies alle bestanden en typ bijv. \\serverpc (naam van de pc die netwerk draaiend houd). Leuk om te bekijken welke bestanden je daar op kunt vinden.
Systeem bestanden ed. kun je gewoon kopieren naar je eigen map.
Merijn.org
Staan leuke tools op sommigen kun je met commando's kunt bedienen, valt dus niet zo op dat je aan het klooien bent. Startuplist is een leuke en IBProcMan is een leuke.
Zo kun je wat meer te weten komen over welke programmas er draaien en zo kun je verder klooien.
Lukt net send <pc> <bericht> niet?
net start messenger (service voor net send commando)
Dan nu dat truukje met de bios password. Ik heb lang zitten zoeken en proberen met een oplossing.
Ik had ooit een netwerkpctje van iemand in huis die er windows op wou zetten. Zat dus een bios password op.
Batterijtje er uit gehaald EN en halfuurtje wachten, dan wordt op een of andere manier de gegevens m.b.v. de batterij gereset/gewist. Lukt het niet gewoon zonder batterijtje opstarten :) dan is ie zeker weg. Alleen ff op f1 drukke. Linux live cd der in en veel plezier.
Tja, wat heb ik nog meer te vertellen. Miss vergeet ik nog een paar dingen, maar die komen dan nog wel. Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Wat ik zelf nog eigenlijk zoek:
- commando om start uitvoeren te openen,
- eigenschappen van deze pc,
- leuke register tweaks en
- een manier om mijn site te deblockeren
(Portable firefox werkt niet want dansguardian zit tussen de firewall en nog wat.)
- een manier om password te pakken als je gwoon ingelogd bent. (Al vaak genoeg gebeurd dat iemand nog ingelogd was ;)
- en een scriptje zoals op rjlsoftware.com voor het geval die geblockt raakt!
Veel plezier gr. GEPPIE!