Ik ben nu bezig om te proberen het systeem op onze school te hacken..
Nu staat er novell op dat systeem, ik heb toegang tot de registry (regedit) control panel, cmd...
Hoe kan ik novell uitzetten zonder mijn netwerk verbinding uit te zetten? (iemand die er wat meer vanaf weet snapt mijn probleem, novell wort beheert via het netwerk, ik wil wel internet hebben, maar geen novell).
oja, om bios wachtwoord te resetten, even die batterij eruit halen en klaar is kees ;)
sommige pc's hebben zelf een jumper daarvoor, die juist instellen en even de pc opstarten
Lol, ik denk niet dat ze dat zo op prijs stellen :p
lol
Niek, wat ben jij daar aan het doen?
Ja... ehm emh ehm.. Mijn kauwgom is in de pc gevallen!!
@peter,
Alles valt te hacken :) Als je de juiste weg maar weet die je moet bewandelen om tot resultaat te komen. En dat gaat meestal gepaard met veel kennis van het systeem.
Volgens mij is de ergste baan die je kunt hebben tegenwoordig systeembeheerder op een ICT opleiding.
Klopt, maar het kan ook een uitdaging zijn voordat je bijvoorbeeld het bedrijfsleven ingaat :) Als je leert beveiligen in de meest extreme gevallen dan doe je dat meestal ook in de minder ergere gevallen :D
[quote='Klaasjan Boven schreef op 22.11.2006 20:41']Volgens mij is de ergste baan die je kunt hebben tegenwoordig systeembeheerder op een ICT opleiding.
LOL![/quote]
lol indeed.
Maar het is toch logisch dat schoolsoftware goed moet zijn? Bij ons op school hebben ze erge problemen met Licenties die opeens verlopen (dus net alsof het een verse installatie is). Maar dit kunnen ook gewoon leerlingen zijn die even die productkey hebben "geleend".