Hier een interessant artikel voor diegenen die roepen dat hun 5MB grote databases te groot of te langzaam worden.

De volgende uitspraak zegt genoeg:
Vooral in low-end applicaties met databases die nog geen 200GB groot zijn ...

Al vind ik 200GB toch wel een redelijk formaat database, het zou mij niet verbazen dat dit een typo is.
PHPhulp db is 144 Mb :). Nog aardig wat te gaan dus!
en daar kom ik dan met m'n db van 153,5 KB:|

edit: typo
Grootste database die ik op dit moment beheer is +/- 7 GB (PostgreSQL), en die is nog gewoon retesnel, er worden per minuut ongeveer 750 records ingeknald dus die groeit voorlopig nog wel even.

200GB voor een "low-end" applicatie klinkt mij inderdaad ietwat overdreven in de oren, maar daar kan ik me in vergissen :) In 2001 ben ik weleens bij een seminar van Exact geweest, daar werd vertelt dat de centrale database van Exact zelf op dat moment zo'n 250GB was, een flinke DB vond ik :D
En hoeveel verkeer verzonden is de database van PHPhulp Bas?

Kan ook wijzen op een bagger datamodel waar nogal wat data dubbel in staat ^^,
@Remco, waar is die database van??
Van een logging-applicatie voor een vrij uitgebreid testmodel in een nieuw type kas, het is een toepassing welke samenwerkt met een microcontroller waaraan een aantal sensoren/actuatoren hangen, er wordt continu data gemeten en opgeslagen, dit draait al een flinke poos en er is dus heel wat data opgeslagen. Op de data worden analyses uitgevoerd om uiteindelijk tot een sluitend rekenmodel te komen, op basis van historische data kan dan een voorspelling worden gemaakt, hoemeer en hoe nauwkeuriger die historische data is, hoe nauwkeuriger de voorspelling wordt :)

Het gaat steeds op kleine beetjes data, maar alle kleine beetjes...

Bij het bedrijf waar ik dit heb gebouwd werk ik niet meer, maar men huurt me nog regelmatig in om hieraan te werken.
Jelmer schreef op 21.11.2006 13:50

Kan ook wijzen op een bagger datamodel waar nogal wat data dubbel in staat ^^,
Mag ik hieruit concluderen dat iedere database kleiner dan x MB (x mag je zelf invullen) een waardeloze database is van een nog slechter systeem waar geen hond op zit te wachten? ;)
Frank, dat heb ik hem niet horen zeggen, jij wel??
Volgens mij draai jij het om Frank.

Reageren