Beste Mensen,

ik ben bezig met het ontwikkelen van een marktplaats specifiek voor paarden en ponny,s. Aangezien ik wel eens op het forum zit en altijd goede feedback krijg, leek het mij verstandig om het op dit forum te plaatsen.

Link: http://www.koopeenpaard.nl/index2.php

Alle feedback is welkom!

Alvast bedankt,

Robert-Jan
Alles wat ik kwa css opmerkingen kan vinden is al gemeld in dit topic :) dus als je de feedback goed verwerkt ben ik ook tevreden!

Verder mooie site, duidelijk en best uniek. Er zijn nu eenmaal niet zoveel site's die zich op paarden/pony's richten.

De layout is ook ok, echter zou ik naarmate je meer bezoekers krijgt toch een nieuwe (laten) maken.
(Als je zelf niet in staat bent voor dit soort zaken kan je me altijd pm'en voor tips, hulp etc.)

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

Leo
Robert-Jan schreef op 18.12.2006 11:02

Je hebt helemaal gelijk bij een aantal formulieren is dit nog niet gebeurd. Ik heb naar je script zitten kijken en ik moet toch zeggen dat dit efficenter is dan mijn manier.

Tevens ga ik ook met javascript validatie aan de gang, zodat de webserver dalijk minder belast word.

Thijs, BEDANKT!

Robert-jan

Zelf zou ik het bij PHP houden, want er zijn genoeg mensen die javascript hebben uitgeschakeld.
Waardoor ze waarschijnlijk niks kunnen toevoegen of helemaal geen foutmeldingen krijgen dat ze geen velden hebben ingevoerd.
Want zoveel belast zn check de server niet volgens mij :O (mischien als je maar dan 2000 invoervelden hebt :P )

Edit:

Eventueel nog een Postcode en Email checker Tel nr etc. (Postcode veldje max 6 chars enzo)

Voorbeeldje van een functie waar ik zelf gebruik van maak:

<?
// Postcode Checker
function checkpostcode($postcode)
{
if(eregi("^([0-9]{4}[a-z]{2})$", $postcode))
{
return true;
}
else
{
return false;
}
}

// Mail Checker
function checkmail($mail)
{
if(eregi("^[0-9a-z]([-_.~]?[0-9a-z])*@[0-9a-z]([-.]?[0-9a-z])*\\.[a-z]{2,4}$",$mail))
{
return true;
}
else
{
return false;
}
}

// Gebruiken
if(checkpostcode($postcode) == 0)
{
echo "Foute Postcode";
}

//etc
?>
Er zit iemand lekker te spammen, bij reactie zie ik....

Ofwel, wil degene die zo lollig is om het knopje F5 in te houden, willen stoppen.

Heeft iemand ook een idee hoe ik dit soort spam/onzin tegen kan gaan.
De site is even offline, om het formulier van anti-spam functie te voorzien.

Robert-Jan
waarom moet de hele site daarvoor down?
Omdat ik anders nog 1500 berichten krijg )-;. Hij is zo weer online
Site is weer online (-;
Beste mensen,

Update over de vooruitgang:
Roll over is gefixt
Menu lettertype veranderd
Print link is gemaakt
bumpen is pas toegestaan na 24 uur.. zou je tot dat moment je edit knopje willen gebruiken, anders wordt je topic gesloten

je kan de flood tegengaan door een header("Location: naardepagina.php"); te geven na het verwerken van het formulier (let er wel op dat er geen html code voor staat en of er niks geëcho't word ervoor)
Terence schreef op 18.12.2006 21:15
bumpen is pas toegestaan na 24 uur.. zou je tot dat moment je edit knopje willen gebruiken, anders wordt je topic gesloten

je kan de flood tegengaan door een header("Location: naardepagina.php"); te geven na het verwerken van het formulier (let er wel op dat er geen html code voor staat en of er niks geëcho't word ervoor)

Sorry ik ben niet bekend met de term bumpen, maar ik heb zo,n idee, sorry.

Maar goed ik vroeg mij af of zo,n location: header wel 100% proof is. Ik dat dat juist, een spammer een script schreven, die het formulier telkens submit als het waren. Dus daarom heb ik mijn twijfels of dit het spammen tegen zal gaan.

Reageren