ik ben bezig met het ontwikkelen van een marktplaats specifiek voor paarden en ponny,s. Aangezien ik wel eens op het forum zit en altijd goede feedback krijg, leek het mij verstandig om het op dit forum te plaatsen.
Ik heb onderaan de pagina keywords geplaats, die zelfde kleur hebben als achtergrond. Sommige mensen zeggen dat het werkt en sommige niet.
Graag jullie advies!
?
Onbekende gebruiker
29-12-2006 19:01
Je bedoelt of het zin heeft om die er neer te zetten?
Dan is mijn antwoord: Ja, want de google crawler kijkt niet alleen naar de meta zooi, maar ook naar de content van de eerste pagina (of meerdere, weet niet precies), dus het is een goede zet om die er neer te zetten
nog een paar tips (weet niet of ze al genoemd zijn):
- Als er geen afbeelding is, dan moet dat plaatje bij de advertentie niet klikbaar zijn
- werk bij het stamboek ipv spaties met padding en haal er de functie [php]trim[/php]() overheen
- in het venster van het plaatje staat nog in times new roman lettertype, verander dit naar het hoofdlettertype van de site
- bij website staat er steeds www. zorg ervoor dat deze weg is en aanklikbaar is als er wel een website is..
Het plaatsen van content die alleen zichtbaar is voor zoekmachines en niet voor bezoekers is een 'truucje' die door google zeer bestraft wordt.. Ik ken menig sites die door google voor een jaar (of langer?) zijn geblokkeerd omdat ze dergelijke methoden misbruikten.
Het is het beste voor je site om dergelijke informatie te bieden in een samenhangend verhaal; en deze functioneren dan als zogenaamde 'landingpages', die specifiek zijn ingericht op het lokken van bezoekers uit de zoekmachines, en die deze vervolgens netjes doorverwijzen naar de rest van de site als de bezoeker nog steeds geinteresseert is.
Inventariseer eens goed op welke trefwoorden (-combinaties) je gevonen wilt worden, en bouw voor elk van deze combinaties een pagina achter je site met daarop interessante info voor je bezoekers.. als deze geboeid is klikt deze vervolgens zelf wel door naar de overige onderdelen van je site.
Zorg dat elk van deze 'landingpages' goed te vinden zijn door zoekmachines, via sitemap, of linkjes in/om de 'normale' content van je website. Zo zou je op de detailpagina's van advertenties bepaalde 'keywords' kunnen laten doorlinken.
Keep up the good work!
m.v.g.
Martijn
?
Onbekende gebruiker
29-12-2006 23:22
Je titeltags goed houden dat is waar google van houd.
Meningen zijn verdeeld maar doe het toch maar: meta tags.
Snelle indexatie via Google XML Sitemap Protocol (klik in mijn profiel onder scripts op classSitemap ;-) )
En verborgen woorden zijn uit den boze.
robots.txt bestandje (ookal heb je niks te verbergen) gebruiken