Wat vinden jullie ervan als ik in de prachtige kerstvakantie bezig ga met een (x)html tutorial. Ik lees namelijk de afgelopen tijd vaak dingen met validatie en dat er problemen zijn er mee.

Ik hoop dat met deze prachtige tutorial daar een eind aankomt, want hierdoor krijgen mensen een betere idee hoe (x)html moet toepassen.

Nu heb ik een klein vraagje aan jullie. Zou ik normaal html of meteen zeggen de strictere xhtml gebruiken. Natuurlijk blijven basis html er in, maar dan meteen zeggen hou je aan deze regels etc. Wat zouden jullie het beste vinden.

Ik hoop dat jullie volsmacht op mijn tutorial kunnen wachten en ik hoop dat jullie mijn kleine vraag hierboven ^^ kunt beantwoorden.

Greetz,
Christian Bolster

P.S.
Het verloop van de tutorial laat ik hier zien.
Hij zegt niet dat XHTML niet overal ondersteund wordt, hij zegt dat niet alle browsers XHTML goed ondersteunen. Dat is heel wat anders..
@tommyv: Het nut van XHTML zoals het bedacht is, is dat het geparsed kan worden door een XML parser welke stukken sneller is dan dan een SGML parser waardoor HTML geparsed word. Dit komt omdat XHTML welformed is.

@CB2thephp: IE6 Lijkt me een major browser en zoals je in het artikel kan lezen ondersteund deze geen xHTML zoals het bedoeld is.
@CB2thephp: xhtml kun je uitbreiden met je eigen tags. Dat gaat natuurlijk niet lukken wanneer xhtml niet door de browser wordt ondersteund. Zie http://w3schools.com/xhtml/xhtml_modules.asp

En wanneer je dit soort extra's niet gebruikt, dan heeft xhtml niet of nauwelijks toegevoegde waarde.

Ps. Ik ben helemaal niet tegen xhtml, ik gebruik het zelf ook. Maar alleen wanneer ik xhtml echt nodig heb voor een bepaalde site. HTML 4.01 voldoet uitstekend voor 95% (of meer) van de websites.
Waarom gebuikt phphulp.nl eigenlijk geen doctype??
Nergens voor nodig ^^.. Komt later ooit wel :)
Maak gewoon een tutorial waarin je de basis uitlegt, werken met divs en css :\
Jongens al julllie informatie komt er zeker in :D, omg moet nog maar even goed doorkijken hier, want kan hier goed mijn inleiding vandaan halen.
Die zijn er al, Jan Koehoorn heeft er een paar van gemaakt over divs en css.
Rik schreef op 21.12.2006 16:44
Maak gewoon een tutorial waarin je de basis uitlegt, werken met divs en css :\
divs en css hebben op zich niet zo veel met xhtml te maken. Lijkt mij dan ook niet zinvol daar wat over te gaan roepen, het is niet anders dan met html.

Reageren