nee
en waarom niet jonathan?
Nadat ik vorige maand UNICEF en WHO in mooie hagelwitte hummers/landrovers door de blubber van Kitui zag rijden heb ik het een beetje gehad met zulke grote organisaties. Bij ieder goed/duur hotel was meer dan de helft van de auto's op de parkeerplaats van grote NGO's en bijna allemaal waren het witte (dure) jeeps die netjes 4x per dag gepoetst werden.

Met alle respect, en iedereen zal vast goed werk verrichten, maar ik ben er trots op dat van ex-change meer dan 95% echt terecht komt daar waar het terecht hoort te komen. Dat het niet aan de strijkstok blijft hangen en dat het uitgegeven word aan gebouwen, auto's en andere dure zooi.

Zo'n gozer wat je op straat aanspreekt om lid te worden van zo'n organisatie krijgt ook gewoon 8 euro per uur (voor een 18 jarige!) + bonussen! Ziekelijk!
wes schreef op 22.12.2006 13:57
en waarom niet jonathan?

omdat ik niet een stabiel inkomen heb, ben immers 12 :D
[edit]1234[sup]e[/sup] post!!![/edit]
@arjan, fijn dat je er zo over denkt, maar het slaat weer eens nergens op. goed doel en tig goede initiatieven lekker afkraken. Ik snap je redenen wel maar tis hier niet gepast.

@jona, kerst/sinterklaaskadootjes heb je niet gekocht dit jaar? of uberhaupt iets? je kan toch zeker wel 5,- missen
het is wel voor het goede doel, maar als ze nou inplaats van mense naar de ruimte te schiete nou eens iets aan de 3e wereldlanden doen, dan schiet het iets meer op dan zoon actie ;)
niek90 schreef op 22.12.2006 14:26
het is wel voor het goede doel, maar als ze nou inplaats van mense naar de ruimte te schiete nou eens iets aan de 3e wereldlanden doen, dan schiet het iets meer op dan zoon actie ;)

hier ben ik het niet mee eens, onderzoek etc vind ik ook belangerijk.

ik heb trouwens al wel wat gestort ;)
niek90 schreef op 22.12.2006 14:26
Leg eens uit wat het (negatieve) verband is tussen ruimtevaart en corruptie (in extreme vorm in 3e wereldlanden).

Dankzij ruimtevaart is het bv. mogelijk om watervoorraden op te sporen, betere weersvoorspellingen te doen, etc. etc. Ook 3e wereldlanden profiteren van de ruimtevaart en de daarvan afgeleide producten. Alleen jammer dat veel landen dermate verrot/corrupt functioneren (raar woord in dit verband) dat diegene die écht arm zijn, daar nooit voldoende van zullen profiteren.
Alle beetjes helpen niek. En ik denk niet dat ze bij 3fm invloed uit kunnen oefenen op de nasa :) dan maar zo. JP de Balk heeft al toegezegt bij een bedrag van 1miljoen er nog 1 bij te doen. Zijn toch goede dingen die gedaan worden. Tis ook niet zomaar een project waar geld voor wordt gesprokkeld, het zijn daar altijd problemen die ontkend of vergeten worden, en dat vind ik goed dat er ook eens wat aandacht aangeschonken wordt :)

Reageren