Opzich een prima machine, maar met XP erop zo langzaam als wat. Processor zou de overclocking aankunnen, want wat ik ook op die machine draai, hij blijft steenkoud...
@Webmakerij: Je kunt zo maar gelijk hebben, ik heb geen enkele ervaring met Linux! Ik roep Ubuntu alleen maar omdat ik er goede verhalen over heb gehoord. Gezien jouw ervaring met Xubuntu, sluit ik me daar bij aan. Doe er niet moeilijk over ;)
@Arjan: Ik ken verhalen van systeembeheerders dat een gebruiker niet eens doorhad dat er geen Windows op zijn systeem stond. Ze hadden alle Linux-, FireFox- en andere icoontjes vervangen door de bekende Microsoft-iconen. De kosten voor omscholing betroffen 0,00 euro.
Het betrof overigens pc's die werden gebruikt om te surfen, emailen, agenda's beheren, brieven schrijven en wat spreadsheet gebruik. Allemaal eenvoudige toepassingen.
Het beheer kun je heel eenvoudig houden, bij problemen zet je een gewoon een standaard image op de pc, je hebt alle oude instellingen weer terug en de boel werkt weer zoals het hoort te werken. Documenten hoor je nooit lokaal op te slaan, dat is een kwestie van de gebruikers opvoeden. (staat los van iedere Windows/Linux/OSX-discussie)
dat moeten we ook niet hebben.. ik heb wel een linux versie, knoppix, maar het is niet helemaal wat ik wil... ik vind windows simpeller en overzichtelijker..
overclocken omdat van 550 naar bijv 800 echt wel verschill is...
Knoppix is slechts 1 van de vele distributies. Download Xubuntu eens, brand het op een cd en kijk eens even of deze je wel bevalt.
En laat je niet tegenhouden doordat het wat anders is dan Windows, 'verandering van spijs doet eten' zegt men wel eens...
Tot eind februari dit jaar had ik nog nooit met OSX gewerkt, werk er nu 10 uur per dag mee! Slechts een enkele keer start ik de boel in Windows op, om even wat dingen met IE te testen. Xubuntu draait ook op een Apple, moet deze week maar eens kijken hoe dat werkt... Weer eens wat nieuws!
Wanneer je wat roept over 'even Linux installeren', moet je dat zelf natuurlijk ook doen. Gisteren dus Xubuntu gedownload en de live-cd gebruikt om eens wat te stoeien met Linux m'n iBook G4. Appeltje eitje, zelfs ik snap het. Dit weekend de boel maar eens echt installeren en dan ook Airport nog even aan de praat krijgen, dat was het enige echte probleem dat ik tegenkwam.
Wanneer ik hier op kantoor nieuwe pc's nodig heb, komt daar dus Linux op. Beetje onzinnig om geld uit te geven aan Windows wanneer je met Linux exact dezelfde dingen kunt doen. Eclipse, Apache, PHP, PostgreSQL, OOo, etc. etc., het werkt allemaal onder Linux. Meer hebben wij niet nodig! Kortom, de kosten voor software-licenties bedragen 0,00 euro/dollar/real.
Ook toevallig! Ik ben net Xubuntu aan het downloaden. Kijken of hij inderdaad sneller is dan Ubuntu. Ik hoop alleen wel dat ik de schermresolutie aan kan passen, want bij Ubuntu was het maximum 1024 x 768, en da's niet genoeg voor die van mij.