Mijn computer is zowat dood en nu wil ik dus een nieuwe gaan kopen, mijn budget ligt rond de €700 evt €750.
Als iemand ergens een mooie ziet of er eentje kent kan die het dan melden :)
Want ik vind dat altijd zo moeilijk xD
Oja de computer moet minstens 2 duo zijn :)
Nouja, om even terug te komen op de TS: ik zou gaan voor een lekkere processor (AMD of Intel). De laatste tijd worden de core duo 2's de hemel in geprezen, maar houd ook in de gaten dat de processoren van AMD zeker niet slecht zijn. Investeer in wat ram (1GB, het liefst meer). Hoewel dat ook afhangt van wat voor groottes je photoshop bestanden zijn. Ik werk hier regelmatig met bestanden van a1 of a0 formaat met 150 tot 300 dpi, en dan is een paar gig ram geen overbodige luxe.
Verder kunnen de meeste budget videokaarten tegenwoordig ook heel aardig spellen spelen (hetzij niet met de hoogte fps en resolutie, maar het gaat prima).
Voor onder de 700 euro zo'n systeem lijkt me goed te kunnen.
Als je geen spelletjes speelt dan zit snelheid hem in responsetijd. De tijd die het duurt tussen klikken op de taakbalk (in Windows geval) en het verschijnen van het scherm.
Ik heb hier een Powerbookje (1,5 GHz, niet zo snel zou je zeggen) met zoveel mogelijk RAM, meestal heb ik al mijn programma's nog actief (voordeel van Mac OS X he) en alle programma's zitten grotendeels nog in het werkgeheugen. Het voelt allemaal dus retesnel aan. Daarnaast staat hij in 1 seconde aan (sluimer-modus, dat Windows dat nog steeds niet zo heeft) en kan ik hem zo even pakken, open doen, website bezoeken en weer dicht doen. Bijna altijd zonder problemen als 'geen netwerkverbinding' of 'wachten op netwerkverbinding' of wachten totdat mijn browser eindelijk is gestart (ook vaak weer 6 seconden op Windows-bakken)
Maar ik heb geen internet explorer en kan ook geen need for speed carbon spelen (wel WoW gelukkig :) ) en als er iets stuk gaat moet hij opgestuurd worden. ...Maar dat geldt voor iedere laptop.