Heey mede phpers;)

Ik ben al tijd bezig met webdesign en met php..
Ik wil nu proberen een spel te maken( zoiets al www.travian.nl of www.ogame.nl ).
Maar nu probeer ik een plan te maken maar loop bij het belangrijkste punt meteen dood :S. Namelijk: In wat voor thema ga ik het spel doen? Ik kan niks bedenken:S...

Iemand misschien een idee voor een thema??????????

Alvast bedankt!
Ja heb een idee allleen die is voor m'n eigen site, je mag het idee wel kopen :D
Paul niet té veel door draaien met die kleurtjes...
Houd het maar alleen bij het andere topic!
Iets met the revenge van de beroemdheden? :)
Paris Hilton vs. Sinterklaas? :p
Lijkt me wel grappig ^^
[edit]
@Paul onderstaand:
Leuk hoor -.-, doe wel ff nuttig posten... En volgende keer gewoon ff off-topic dingen editen!
[/edit]
Welke kleuren?
@ Luke: Mijn spel word meer iets dat je en leger kan trainen. En als je een leger van sinterklaassen hebt ziet dat er een beetje vaag uit begrijp je dan krijg je:
Eenheden:
394 Sinterklaassen
1393 Paris Hilton's

Dat is beetje raar begrijp je;) maar wel leuk bedacht:P

Ik heb een idee:D

Je kunt met credits kun je onderdelen kopen voor je robot, die kun je dan instellen, bijv rechter arm is rocketlauncher.. En zo kun je tegen elkaar vechten en bij iedere onderdeel krijg je een aantal punten erbij, dat bij elkaar is je power. De gene met de meeste power wint..

Je kunt het ook nog wat leuker maken:P verdedegings power en aanvalspower.. Met bepaalde onderdelen krijg je aanvalspower en met andere krijg je verdedegingspower..

Moet maar zien wat je er mee doet:P
@Tommy: Lijkt dat niet een beetje op criminals?:P
Rpg game.

dingen verzamlen
quest's
enz

@ Luke: Mijn spel word meer iets dat je en leger kan trainen. En als je een leger van sinterklaassen hebt ziet dat er een beetje vaag uit begrijp je dan krijg je:
Eenheden:
394 Sinterklaassen
1393 Paris Hilton's

Je idee klinkt nogal als www.nukezone.nu?

Als ik jou was zou ik echt iets compleet nieuws bedenken, want zolang je dat niet doet is de kans erg groot dat het toch nooit iets word omdat het grote broertje alle spelers trekt, en dus niet jou versie.. Wil je niet ontmoedigen maar ik zou sowieso vooraf goed nadenken of je wel de tijd hebt op het allemaal aftemaken, ik zelf ben ook wel is bezig geweest met een spel maken in php, de basis was er, werkte goed, maar toen het erop aankwam om de basis uit te breiden kwam ik er achter dat ik er de tijd niet voor had. Nogal zonde van alle uren die je er tot op dat moment in hebt gestoken :P
Thom Snijders schreef op 30.12.2006 16:52

Eenheden:
394 Sinterklaassen
1393 Paris Hilton's

Je idee klinkt nogal als www.nukezone.nu?

Als ik jou was zou ik echt iets compleet nieuws bedenken, want zolang je dat niet doet is de kans erg groot dat het toch nooit iets word omdat het grote broertje alle spelers trekt, en dus niet jou versie.. Wil je niet ontmoedigen maar ik zou sowieso vooraf goed nadenken of je wel de tijd hebt op het allemaal aftemaken, ik zelf ben ook wel is bezig geweest met een spel maken in php, de basis was er, werkte goed, maar toen het erop aankwam om de basis uit te breiden kwam ik er achter dat ik er de tijd niet voor had. Nogal zonde van alle uren die je er tot op dat moment in hebt gestoken :P

Het klinkt misschien wel raar. Het is ook wel raar maar: Als jij niks meer aan jouwe doet zou ik die dan misschine mogen hebben? Dan zijn die uren die jij erin hebt gestopt toch niet voor niks geweest en heb ik alvast een basis:)
Als je echt iets origineels wilt moet je het helemaal over een andere boeg gooien. Er zijn al behoorlijk veel MMORPG's of Mafia games te vinden op het internet.
Ook spellen waarbij je een heel groot leger moet maken en die je dan kan uitrusten met allerhande upgrades zijn een veelvoorkomend genre.

Als je het goed aan wil pakken, dan zou ik ook iets met zogeheten "quests" gaan doen, daar zijn er niet zoveel van. Ook een personage wat zich ECHT ontwikkeld is in de TextBased games niet een veelvoorkomend iets. Met ECHT ontwikkelend bedoel ik dan dat je een personage kan trainen op verdedigen, aanval, magie, magie verdedigen, kracht, uithoudingsvermogen.

Dat je bijvoorbeeld in die quests nieuwe "items" kan vinden, die je sterker maken (al dan niet tijdelijk) of items die je voor veel poen kan verkopen.

En wat zoiets dan leuker maakt vind ik is dat je een "team" kan krijgen van personages die je op je quests tegen komt (al dan niet andere spelers die het spel ook spelen)

Dit is zomaar een idee net uit de duim gezogen

[edit]
Er zijn dan ook items die je pas kan gebruiken als je een bepaald level bent, of van een bepaalde class. (zo zal een tovenaar geen messen gebruiken, en een ridder geen toverstaf)
Bij zulke games is het belangrijk je personage op de juiste manier te ontwikkelen. En misschien is het wel mogelijk om zo met "clans" een hele oorlog op touwen te zetten, dat er een gevecht plaats vind van 20 tegen 20

Overigens vind ik het idee zoals bij space de oorlogen plaatsvinden en je nieuwe delen van een heelal (of misschien gewoon "de aarde" )kan ontdekken en daar weer wat kan gaan opbouwen ook heel goed bedacht en uitgewerkt.
Ook het tijdsysteem is mooi. Als je daar naar een nieuwe plek wilt,dan heeft dat even tijd nodig. Zo kan je niet "constant doorspelen" maar moet je wel regelmatig kijken omdat je na een, vooraf bepaalde, tijd weer wat kan doen.
[/edit]

Reageren