Heey mede phpers;)

Ik ben al tijd bezig met webdesign en met php..
Ik wil nu proberen een spel te maken( zoiets al www.travian.nl of www.ogame.nl ).
Maar nu probeer ik een plan te maken maar loop bij het belangrijkste punt meteen dood :S. Namelijk: In wat voor thema ga ik het spel doen? Ik kan niks bedenken:S...

Iemand misschien een idee voor een thema??????????

Alvast bedankt!
Als je iets met vechten wilt, ik heb ook eens zo'n topic geopent.
(moet je even bij mijn topics kijken (niet schrikken, zijn er veel) en dan de topic naam " berekening ")
Daar ergens is een hele mooie post van Frank:

<?php

$spelers = array(
'a' => array(
'aanval' => 20,
'verdediging' => 10,
'health' => 100
),
'b' => array(
'aanval' => 30,
'verdediging' => 18,
'health' => 100
)
);

$aanvaller = 'b';
$verdediger = 'a';

$rounds = 0;

// aanval => verdediging => verliezer krijgt minder health, aanval en verdediging
while (($spelers[$verdediger]['health'] > 0) && ($spelers[$aanvaller]['health'] > 0)) {
$total = $spelers[$aanvaller]['aanval'] + $spelers[$verdediger]['verdediging'];
$result = rand(1, $total);

if ($result <= $spelers[$aanvaller]['aanval']) { // aanvaller wint
$spelers[$verdediger]['health'] -= $spelers[$aanvaller]['aanval'];
$spelers[$verdediger]['aanval'] -= 2;
$spelers[$verdediger]['verdediging'] -= 1;
$winner = $aanvaller;
}
else { // aannvaller verliest
$spelers[$aanvaller]['health'] -= $spelers[$verdediger]['verdediging'];
$spelers[$aanvaller]['aanval'] -= 2;
$spelers[$aanvaller]['verdediging'] -= 1;
$winner = $verdediger;
}
$rounds ++;

echo 'Winnaar: '.$winner.' (som:'.$total.' random:'.$result.')'.PHP_EOL;
echo 'Resultaten van deze ronde:'.PHP_EOL;
echo 'Aanvaller '.$aanvaller.' health: '.$spelers[$aanvaller]['health'].PHP_EOL;
echo 'Aanvaller '.$aanvaller.' aanval: '.$spelers[$aanvaller]['aanval'].PHP_EOL;
echo 'Aanvaller '.$aanvaller.' verdediging: '.$spelers[$aanvaller]['verdediging'].PHP_EOL;
echo 'Verdediger '.$verdediger.' health: '.$spelers[$verdediger]['health'].PHP_EOL;
echo 'Verdediger '.$verdediger.' aanval: '.$spelers[$verdediger]['aanval'].PHP_EOL;
echo 'Verdediger '.$verdediger.' verdediging: '.$spelers[$verdediger]['verdediging'].PHP_EOL;
echo '<br />'.PHP_EOL;

// Dit stukje kan beter
$flip_attack = $verdediger;
$flip_defense = $aanvaller;

$aanvaller = $flip_attack;
$verdediger = $flip_defense;
}
echo 'Overall winnaar: '.$winner.PHP_EOL;
echo 'Ronden gespeeld: '.$rounds.PHP_EOL;

?>
@Robbert: Maar kan je ze dan met elkaar laten vechten? Gewoon een knopje dat ze in iemand profiel op knopje attack kunnen drukken en dan de uitslag zien? Of hoe had jij dat idee?

@Niek: dat is cker een goed script en dat ga ik meteen opslaan;)
Vincent schreef op 30.12.2006 17:20
@Robbert: Maar kan je ze dan met elkaar laten vechten? Gewoon een knopje dat ze in iemand profiel op knopje attack kunnen drukken en dan de uitslag zien? Of hoe had jij dat idee?

Je kan alleen tegen iemand vechten als die (ongeveer) op hetzelfde punt is in het spel. dwz dat zijn level in je eigen "range" zit, maar ook dat die met eenzelfde quest bezig is.
Zo voorkom je dat een heel sterk iemand alle "zwakkere" gaat afmaken.
Het spel geeft bijvoorbeeld weer wie er allemaal ook in de buurt zijn, zodat je daartegen kan vechten/ of in ieder geval uitdagen. Iemand kan een uitdaging aangaan, maar kan ook proberen te vluchten. Als hij bijvoorbeeld snelheid/ behendigheid goed heeft getraind, is de kans groter dat hij kan vluchten.

Met die oorlog dan gaat het via een "clanpagina" maar daarvoor moeten dan een soort afspraken worden gemaakt dat iedereen samenkomt op een bepaald punt in het spel.
En wie er wint hangt er niet van af wie de sterkste speler in de groep heeft, maar het totaal aantal aanvalspunten/ verdedigingspunten etc. Ook hierbij geld weer dat je een clan alleen uit kan dagen wanneer een lid van die clan bij je in de buurt is. Maar het leuke is dan wel dat je ook met jeclan moet afspreken dat je een andere clan uitdaagd. Anders kan je er worden uitgeschopt en kan je aangevallen worden.
Verder kan je er in een oorlog rekening mee houden dat iemand die behendig en snel is ook nog weg kan vluchten van een slagveld.

Lang verhaal, maar hopelijk wel duidelijk. Het is tenminste een keer iets anders dan wat je al zoveel ziet, maar ook superveel werk!
Robert schreef op 30.12.2006 17:33
[quote='Vincent schreef op 30.12.2006 17:20']@Robbert: Maar kan je ze dan met elkaar laten vechten? Gewoon een knopje dat ze in iemand profiel op knopje attack kunnen drukken en dan de uitslag zien? Of hoe had jij dat idee?

Je kan alleen tegen iemand vechten als die (ongeveer) op hetzelfde punt is in het spel. dwz dat zijn level in je eigen "range" zit, maar ook dat die met eenzelfde quest bezig is.
Zo voorkom je dat een heel sterk iemand alle "zwakkere" gaat afmaken.
Het spel geeft bijvoorbeeld weer wie er allemaal ook in de buurt zijn, zodat je daartegen kan vechten/ of in ieder geval uitdagen. Iemand kan een uitdaging aangaan, maar kan ook proberen te vluchten. Als hij bijvoorbeeld snelheid/ behendigheid goed heeft getraind, is de kans groter dat hij kan vluchten.

Met die oorlog dan gaat het via een "clanpagina" maar daarvoor moeten dan een soort afspraken worden gemaakt dat iedereen samenkomt op een bepaald punt in het spel.
En wie er wint hangt er niet van af wie de sterkste speler in de groep heeft, maar het totaal aantal aanvalspunten/ verdedigingspunten etc. Ook hierbij geld weer dat je een clan alleen uit kan dagen wanneer een lid van die clan bij je in de buurt is. Maar het leuke is dan wel dat je ook met jeclan moet afspreken dat je een andere clan uitdaagd. Anders kan je er worden uitgeschopt en kan je aangevallen worden.
Verder kan je er in een oorlog rekening mee houden dat iemand die behendig en snel is ook nog weg kan vluchten van een slagveld.

Lang verhaal, maar hopelijk wel duidelijk. Het is tenminste een keer iets anders dan wat je al zoveel ziet, maar ook superveel werk![/quote]

1 vraagje.. je zegt steeds als je er dicht bij iemand in de buurt bent.. Maar hoe kan je dat het beste weergeven? Via een kaartje of zoiets als runescape(dat kan ik niet:S) of anders?
Robert, het klinkt echt als een goed idee :p Ik vind dat iemand hier dit ook moet gaan maken. Is anders wel zonde...
Niet zo moeilijk, je hebt toch quests? Nou, als je beiden met eenzelfde quest bezig bent, ben je bij elkaar in de buurt. quests die je eerder hebt gedaan kan je weer doen, tot je een bepaald level hebt (anders kunnen sommige quests wel heel handig worden)

Maar je krijgt dan gewoon een lijstje met spelers in jou range te zien die met die quest bezig zijn. (als je uitlogt en weer inlogt, moet je nog steeds bijdezelfde quest bezig zijn, dus dat zal je dan opslaan in een database)
niek schreef op 30.12.2006 17:46
Robert, het klinkt echt als een goed idee :p Ik vind dat iemand hier dit ook moet gaan maken. Is anders wel zonde...

Dankje.. heb er wel eens over nagedacht, maar bouwen kost me echt teveel tijd. (zou het wel kunnen met een beetje hulp van jullie hier en daar)

Had het plan nooit opgeschreven, maargoed als iemand toch om een idee vraagt :)
Robert ik vind dit ook een fantastisch idee :D Ik ga het plan opschrijven en dan begin met de layout en dan alle onderdelen! Ik kan je wel een berichtje sturen als ik bijvoorbeeld layout afheb. Zou je dat willen?
Robert.. ik wil er vandaag aan beginnen maar heb je misschien een voorbeeld( een site die dit soort spel heeft ) ?

Reageren