Ik heb nu een wargame, die is onderdeel van mij GTA site. Deze wargame slaat nergens op. Het heeft niets met GTA te maken. Ik ga hem dus herschrijven. Ik wil net als in de GTA games dat de player missies kan doen. Maar ik vind het een beetje saai om de player naar een stukje tekst te laten gapen en dan mission pased of mission failed op het beeld te zetten..

Wie heeft een beter idee om missies text-based mensen uit te laten voeren?
Iets creatiefs met andere gebruikers. Gang-wars oid.
Wat meer 'bestaat-al-maar-bouw-toch-maar-idee': dingen jatten van andere spelers, hoe vaker je het doet, des te beter wordt je er in, en des te vaker slaagt de diefstal.
Het moeilijk van missions bij text-based, is dat de enige troef die je eigenlijk hebt, kans berekenen is, waardoor de uitdaging al snel weg is.
Idee van WillemJan Zijderveld vind ik zeer goed, met diefstal.

Verder zou je kunnen zoals in KoC ( kingsofchaos.com ) kunnen doen dat je iemand zijn geld kan zien als je spionage(spy/spies) hoger is dan zijn anti-spionage(sentry/sentries), je kan spionage-mlissies uitvoeren enzo... en je spionnen kunnen vermoord worden. Je kan dus ook wapens gedeeltelijk kapot maken. Bij het recruteren van mannetjes kan je dus ook kiezen tussen aanval/verdediging/spionage/anti-spionage

Verder zou ik aanraden dat je niet te veel verschillende wapens maakt

Lukke

Edit: Joepie, 50 posts :P
Vincent schreef op 12.01.2007 19:24
je kan met javascript iets doen... gewoon iets simpels dat je soms lang iets moet sneaken en dan je de camera moet ontwijken met je muis zie een soort van voorbeeld http://vincent.fleringen.net/spel.html zoiets kan je dan doen dat blokje is dan een mannetje en dan moet je door een wijk lopen waar camera heen en weer schijnen en die moet je dan ontwijken...

Dit vind ik een super idee! Maar dan moet javascript wel aan staan..

En hoe kom je aan dit spelletje?? Zijn er nog meer van?? Of heb je het zelf gemaakt?

Ik kan mss er vanmaken dat je alle blokjes moet pakken in een bepaalde tijd.. Soort van gangsters neerknallen
Gewoon iets met "Naar boven" "Naar links" ofzo, en dan krijg je iedere keer een andere tekst. Bijvoorbeeld:
missie: ga naar de coordinaten (6,4), je bent op 0,0. Je gaat erheen door boven links etc. nu kom je 2,3 ofzo tegen. Dan komt er de tekst te staan: "je kwam een politieagent tegen en moest je verschuilen, je bent nu op 4,5"

Bedoel je zoiets?
je kan missies maken dat je bijv een gang moet infeltreren en dat je dan verschillende keuzes kan maken van bijv,, iemand neerknallen,, iemand laten gaan,, iemand beroven,, enzo en dat je dan as je de goede keuzes maakt je in die gang mag en dat je dan met een javascript/flash game iets moet zoeken en dat je dan poppetjes zien lopen met wat zij kunnen zien en dat je dat moet ontwijken (k edit post zo met voorbeeldje)
en dat je dan dat voorwerp weer gebruikt om hun te chanteren

@vincent damn man stop met die verslafende spelletjes te maken,, 28,726 sec is mijn topscore nu :P
je kan missies maken dat je bijv een gang moet infeltreren en dat je dan verschillende keuzes kan maken van bijv,, iemand neerknallen,, iemand laten gaan,, iemand beroven,, enzo en dat je dan as je de goede keuzes maakt je in die gang mag en dat je dan met een javascript/flash game iets moet zoeken en dat je dan poppetjes zien lopen met wat zij kunnen zien en dat je dat moet ontwijken (k edit post zo met voorbeeldje)
en dat je dan dat voorwerp weer gebruikt om hun te chanteren

@vincent damn man stop met die verslafende spelletjes te maken,, 28,726 sec is mijn topscore nu :P
@vincent: Dat vind ik wel een goed idee!

Dan heb je bijv. een kaart van Vice City en dan kun je in een missie rondlopen over die kaart (je bent zelf gewoon een klein blokje). Dan kun je bewegen dmv pijltjes aan te klikken. Maar er zijn ook stukken waar je niet verder kunt (bijv. gebouwen). En je moet dan andere blokjes uitschakelen..

Zou dit kunnen met div's en javascript??
@Tommy Dat spelletje heb ik toevallig gevonden en op site gezet omdat het zo verslavend is:P wat Nico zegt;) daarom is dat een goed idee om te gebruiken!
Flash is wel stuk moeilijk volgens mij ofnie?
het is opzich wel moeilijker op sommige punten terwijl ik het scripten soms wel weer makkelijker vind,, eigenlijk heel vreemd :P
ik zelf gebruik javascript terwijl een vriend van me flash games maakt..
opzich denk ik dat je met flash wel veel meer kan en als je het beheerst kan je er zeker meer mee als dat je javscript beheerst

Reageren