Ik heb nu een wargame, die is onderdeel van mij GTA site. Deze wargame slaat nergens op. Het heeft niets met GTA te maken. Ik ga hem dus herschrijven. Ik wil net als in de GTA games dat de player missies kan doen. Maar ik vind het een beetje saai om de player naar een stukje tekst te laten gapen en dan mission pased of mission failed op het beeld te zetten..
Wie heeft een beter idee om missies text-based mensen uit te laten voeren?
Teuneboon, jou idee is wel leuk... maar dan met plaatjes proberen zodat er wat meer spanning in 't spel komt...
En dan opties als:
- Sluipen (gaat niet snel... maar niemand hoort je)
- Lopen (gaat sneller, maar kans om gehoord te worden groter)
- Rennen (gaat snel, maar kans om gehoord te worden is bijna 100%)
... om het spel gevarieerder te maken... hoewel dit wel kans berekening is..
Misschien is het leuk om een kaartje te maken en dat je dan dingen moet vinden. Dus dat je op een winkel klikt dat je dan bij een pagina komt waar de winkel is. Dan kun je dingen kopen enzo(kan wel met tekst)en dat je dat naar een plaats gaat van je baas en die zegt red die en die uit de handen van die en die. Dat kun je doen met dat verslafende spelletje bijv. dat als je het 30 sec. volhoud dat je dan de missie klaar heb.
Misschien is het leuk om een kaartje te maken en dat je dan dingen moet vinden. Dus dat je op een winkel klikt dat je dan bij een pagina komt waar de winkel is. Dan kun je dingen kopen enzo(kan wel met tekst)en dat je dat naar een plaats gaat van je baas en die zegt red die en die uit de handen van die en die. Dat kun je doen met dat verslafende spelletje bijv. dat als je het 30 sec. volhoud dat je dan de missie klaar heb.
Leuk idee, maar met dat verslavende spelletje zou ik weg laten, omdat ik er net achter kom dat:
- Of mijn internet traag is
- Of me pc traag is
- Of iets anders niet helemaal loopt hoe 't moet lopen
omdat ik net 127.328 seconden had... omdat als ik dat rode blokje bewoog de blauwe blokjes niet/traag bewogen zodat ze heel makkelijk te ontwijken waren... en ik had nog wel zo'n.... eehm.. 600 seconden kunnen doorgaan.. maar dan is 't spel niet meer leuk..
Maar je moet 't zelf weten... maar voor mensen die 't zelfde probleem als ik heb, is 't spel denk ik niet zo leuk:(
Edit:
Maar de afkorting GTA staat voor Grand Theft Auto... dus er moet ook een onderdeel van reizen etc inzitten...
Ik ga het toch gewoon text-based doen! Mss wat van die spelletjes er tussen.. Maar het grootste deel wordt gewoon gokken en een goede weg ofzo kiezen..
je kan natuurlijk ook dat je via allemaal omwegen iets moet vinden,, net zoals z'n drugsdeal spelletje,, dan wil iemand bijv een geweer en dat kan je dan bij iemand haalt en die wil er weer een kilo coke voor en dan vind je iemand die je wel coke wilt geven maar dan moet je eerst iets vinden en dan meot je weer al die mensen af enzo,, is met javascript preload en voor de rest alleen maar php goed te doen en ken ok nog wel leuk wezen..
(oja voor de genen die nog het echte ABN spreken,, het verschillen tussen kennen kannen kunnen we niet)
Ik ga het toch gewoon text-based doen! Mss wat van die spelletjes er tussen.. Maar het grootste deel wordt gewoon gokken en een goede weg ofzo kiezen..[/b]
Daarom zei ik het plan ook text-based, dus door op naar boven te klikken, en dat je dan ergens je coordinaten ziet
misschien voor dat je een missie gaat doen, dat je een paar vragen moet beantwoorden over hoe je de missie precies gaat uitvoeren (wat het slimste is) en aan de hand van de antwoorden berekeken hoeveel procent kans dat het slaagt?