Topictitel spreekt voor zich. Kijk naar een introductie (klik op Watch iPhone Introduction)
Ze hebben bij Apple toch weer een mooi ding gemaakt vind ik.
Jha, dat is echt een heel mooie telefoon. Nu maar hopen dat ie niet te duur word. En vooral door aanklagen die ze nu hebben van een andere bedrijf die de naam recht heeft van iphone.
Die is zeker heel mooi.

Rieksie
Jep ik heb de presentatie van Steve gezien en moet zeggen dat ik onder de indruk ben. En de gedachte is ook zeker bij me opgekomen om er volgend jaar een te kopen. Dwz, zodra ze in Europa uitkomen.

Ik was echter niet zo blij met de mededeling een paar dagen later dat er alleen 'Apple Software' op de iPhone gedraaid mag en kan worden.

Ik hoop dat Apple toch zo slim is om ook uitgebreid naar software van derden te kijken en deze goed te keuren om op de iPhone te draaien. Er is niets mis mee dat ze de beschikbare software voor de iPhone zelf in de hand willen houden, maar ze moeten niet vergeten dat third party software vaak ook een belangrijk aandeel in het totale pakket heeft. Een voorwaarde is voor mij dan ook wel dat ik minimaal de huidige toepassingen die ik nu op mn MDA draai, straks ook op de iPhone kan draaien.

Wat betreft die rechtzaak over de iPhone rechtzaak. Ik ben benieuwd hoe dat gaat aflopen. Maar een ding is zeker, beide partijen hebben er wel een gratis publiciteitsstunt mee weten te scoren...
DDragonz schreef op 19.01.2007 19:13
Nu maar hopen dat ie niet te duur word.

Ik meen ergens gelezen te hebben dat het in de richting van vijf-, zeshonderd dollar gaat.
Een ontzettend gaaf ding, maar ik vraag me af of deze wel hufterproof is... Het schermpje van m'n Razr had ik ook in no-time naar de bliksem geholpen!

De prijs is aan de stevige kant, maar je krijgt er dan ook wel wat voor. Het is gelukkig aftrekbaar van de belasting (in het kader van 'investeringen'), dat scheelt weer iets.

Dan even wat anders, heb je deze al gezien? Veruit het meest geile scherm dat ik ooit heb gezien! Ik vrees dat ik daar alleen nog wel even voor moet gaan sparen...
Dat schermpje is inderdaad SUPER GEIL>>>> :) :)
Ik had nog nooit zo iets gezien.. impressief
Het wordt op die manier computeren en fitnessen tegelijk.

Wat me niet helemaal duidelijk wordt uit de video, is hoe de invoer van gegevens gaat (bijvoorbeeld het intikken van PHP code).
Jan, op een gegeven moment gebruiken ze een touchscreen keyboard om e.e.a. in te kloppen. Lijkt me niet zo handig om dat staand te moeten doen, maar het kán. Draadloos keyboard op een bartafel (altijd een goed uitgangspunt :P ) lijkt me handiger.

Ik vraag me verder af wat voor pc cq mainframe je nodig hebt om alle applicaties gelijktijdig aan het werk te hebben en weer te geven op het scherm. Je staat er met je neus bovenop, een flinke resolutie is dus noodzakelijk. Een SLI-opstelling lijkt mij dan ook niet meer voldoende, om even een understatement te gebruiken...
Ja precies, dan ben je er niet met twee samenwerkende videokaartjes ;-)

De voordelen voor filemanipulatie en het bekijken van grafische elementen zie ik onmiddellijk. Inkloppen van code op een touchscreen heb ik voorlopig nog twijfels bij. Ik zelf typ tien vingers blind en dat gaat het beste als ik de toetsen goed kan voelen. Op een laptop, waar de toetsen minder "diepgang" hebben, vind ik het bijvoorbeeld al moeilijker. Laat staan op een touchscreen.

Reageren