Topictitel spreekt voor zich. Kijk naar een introductie (klik op Watch iPhone Introduction)
Ze hebben bij Apple toch weer een mooi ding gemaakt vind ik.
Ik las net dit artikel op tweakers.. Ook wel erg intressant.. Enige nadeel van all die touchscreens is dat je altijd met je poets doekje loopt. Om al de vette fingers en vet vlekken af te poetsen..
En ik heb zelf een MDA. Is ook touchscreen. Ik heb nog nooit last gehad van vette vinger afdrukken en ik gebruik nooit een stokje. Ook speel ik dagelijks patience met mijn vingers. Is niet waar dus wat je zegt :).
Jammer dat Apple nog heel wat problemen krijg, gebruiken nu een naam die allang aan een ander bedrijf is toegekend. Vind het best een egoistische actie van Apple om te denken dat ze het zomaar mogen. Maar ach, er komt een rechtzaak en die winnen ze toch.. geld genoeg.
Toch leuk ding, maar ik koop hem niet. Heb geen zin in een ding wat alleen apple software kan, anders had ik hem wel gehaalt (als de prijs ietsje zachter werd)
Dat het ding zelf alleen Apple software kan draaien lijkt mij niet zo'n probleem. Als je hem maar aan je Windows bak kunt koppelen om hem te synchroniseren. Het werkt via een update van iTunes, dus dat zal wel lukken.
Ik denk dat hij pas eind '07 hier in Europa te koop zal zijn, en dan waarschijnlijk alleen met koppelverkoop van een abonnement. Dus dat wordt en een redelijke smak geld, en een abo waar je U tegen mag zeggen. Maar Apple kennende zullen ze tegen die tijd dat ding al flink van wat hardware- en software-updates voorzien hebben :)
Het zou wel mooi zijn als andere bedrijven nu ook eindelijk eens verder kijken dan hun neus lang is, en Apple ruiken, en denken van 'hey, meer dan 1 vinger gebruiken, dat kunnen wij ook!'. Ik neem aan dat ze daar geen patent op hebben... tenzij ze eerder waren dan de film 'minority report' (ik weet dat ze in die film al zo'n techniek gebruikten, misschien al eerder zelfs.)
Hij heeft IMAP en POP3 ondersteuning zag ik, dus je kunt ook gewoon je gmail ermee ophalen. Die multi-touch is volgens eigen zeggen een Apple patent, maar daar heb ik al zo vaak over gehoord dat ik dat niet zo erg geloof ;-)
Het is inderdaad vreemd dat ze uitsluitend Apple-software op de iPhone willen hebben. Op m'n MacBookPro werkt software van anderen, o.a. Zend en diverse OpenSource producten, uitstekend! Ik hoop dat ze van dit idee afstappen, het levert volgens mij niet zo veel op om hier aan vast te houden.
Maar goed, ik denk niet dat ik hem koop, vrij prijzig en het is maar de vraag of de iPhone hier (Rio) zal werken.