Ik vond het een erg interessante discussie, jammer dat hij door een flame werd verpest. Ik zou graag nog even inhoudelijk in willen gaan op een van deze stellingen.

http://www.phphulp.nl/forum/showtopic.php?cat=4&id=28847&page=

40 jaar geleden schreef de Club van Rome een boek. Een rapport. Volgens hen zou iedereen en alles dood en op zijn in 1995. Voila, hier zijn we en het valt allemaal wel mee.

We gaan niet dood door overbevolking de komende eeuw. We gaan niet dood door ziekten of haat :S We gaan niet dood door te weinig eten en de olie is voorlopig nog niet op!! De grootste voorraden moeten nog aangeboord worden. Boeiend dat er een paar indianen of afghanen voor doodgeschoten worden, daar merk je niks van.

Zwaartekracht is niet alleen in de volksmond een wet. Het is gewoon een wet. Een afspraak met iedereen die leeft, geleefd heeft en zal leven. Zwaartekracht is een FEIT, niet zomaar een theorie. Ongelooflijk dat je dat zelfs durft te zeggen.

Elke oorlog die nog gevoerd wordt (de laatste fatsoenlijke oorlog is ondertussen meer dan 50 jaar geleden) zal niet de oorzaak zijn van ons uitsterven.
Beetje jammer dat iedereen zo pessimistisch is. En vooral jammer dat iedereen het is, en dat iedereen dan zegt dat het aan die andere ligt.

Die film van die gast Al Gore slaat ook echt nergens op. Het is gewoon waar wat ie zegt (stukken), maar het is zoooo dramatisch in die film (voor hoe ver je het een film kan noemen). Hij zegt dat in de laatste 50 jaar de CO2 uitstoot is verdubbeld, en dat de temperatuur en de CO2 uitstoot een gelijkvormige grafiek zijn. Hij durft echter niet te zeggen dat de temperaturen verdubbeld zijn (want dat is natuurlijk ook onzin!). Die gast baalt gewoon dat ie geen president is geworden en daarom heeft ie nu wat aandacht nodig (maar niks tegen Al Gore hoor :))
;)

De zwaartekracht bestaat inderdaad. Echter, de gedachte over hoe deze wordt veroorzaakt, en wat zwaartekracht is, is een stel theorieen van Newton die stellen dat twee objecten elkaar aantrekken. Deze theorieen zijn de wetten van Newton zijn gaan heten.

In science, there are a specific number of established scientific laws, or physical laws as they are sometimes called, that are considered absolute and inarguable facts of the physical world. Laws of science may, however, be disproved if new facts or evidence arise to contradict them. A "law" differs from those as hypotheses, theories, postulates, and principles, etc., in that a law is a general statement about nature that is considered proven beyond doubt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Laws_of_science

Dit is het punt wat ik wilde maken, niet meer.

Over de Club van Rome: de club van rome heeft in sommige punten ongelijk gehad, maar je mist het punt van het hele boek: dat we niet zomaar klakkeloos met de aarde om kunnen gaan. Het is het begin van de gedachte achter duurzaamheid zoals wij deze kennen. Overigens hebben ze ook niet gesteld dat we dood zouden gaan, het boek wat ze gepubliceerd hebben heette Limits to growth, er is een limiet aan hoe hard we kunnen groeien, en dat we zinvol moeten omgaan met onze omgeving. Dit is niet heel verschillend met het Rentmeesterschap uit de bijbel, of het kalifaat uit de Koran.

Dat is nog steeds zo, en daar moet nog steeds over nagedacht worden. De olie heeft wellicht nog wel enorme reserves, ik zou daar niet ongeinformeerd over willen bakkelijen. Feit is dat we over de piek heen zijn van de olieproductie. Feit is dat de olie niet oneindig is. Feit is dat China, India en andere industrieele grootmachten steeds meer een beroep gaan doen op deze voorraaden.

Ik concludeer hieruit dat de status quo van olieverbruik over de komende 50 of 100 jaar gaat veranderen.

Door simpelweg stellen dat de problemen er niet zijn gaan ze niet vanzelf weg.
Pascal schreef op 07.02.2007 10:12
Maar komt de opwarming van de aarde door onzelf, of hoort het er gewoon bij?

En als wij de schuldigge zijn kunnen we het stoppen??
En zo niet??
Gaan we dan allemaal dood,
of gaan we over 30 jaar op de maan wonen?

nou, komtie dan:

opwarming van de aarde komt door onzelf.. je hebt zeg maar 2 lagen hoog in de lucht. boven de 15 km. de 1ste laag is de laag waar de broeikasgassen in zitten, en de 2e laag is de ozonlaag.
als er geen broeikasgassen zijn dan is het op aarde te koud.. er zijn altijd al een 'broeikaslaag'. Maar wij zijn de laatste jaren nogal bezig om die broeikasgassen extra dik te maken.. :O. daardoor kunnen de zonnestralen niet meer allemaal de ruimte ingekaatst worden en daardoor word het warmer op aarde..
de 2e laag (de ozonlaag) word ook aangetast door verschrikkelijke gassen.. Sommige van die gassen zijn afgeschaft.. maar lang niet alle. Als de ozonlaag dunner wordt, dan gaan er meer ultraviolette stralen door, naar de aarde. In de zon liggen is dus niet meer verstandig, nu, maar vooral over een aantal jaar als het ozonlaag-gat niet weggaat, omdat ultraviolette straling je huid laat verbranden.

ik denk verder wel na over de toekomst, ik ben zelf christen, dus ik denk dat ik heel anders over de toekomst denk dan anderen.. christenen verwachten dat Jezus terugkomt -> in de toekomst dus
Men heeft het nu wel vaak over het stijgen van de waterpegel maar hoe kan dat nou terwijl er over de hele wereld duizenden opgedroogde meren zijn.

Wat ik denk over de toekomst is dat de aarde zal gaan verbranden door de zon, dit door al het gebruik van fossiele brandstoffen.
Er zal zo snel mogelijk over gestapt moeten worden op iets anders of de aarde zal zijn einde snel tegemoet komen.
Arend schreef op 07.02.2007 18:16
Hoezo waren ze slimmer? Konden ze sneller sudoku puzzels oplossen?

Nee, dat kende ze ook nog niet :)
Maar kwa bouwkunst en die dingen

slimme mensen hebben de PC uitgevonden, de radio, de locomotief etc etc.. en ga zo maar door
Harmen schreef op 07.02.2007 19:05

slimme mensen hebben de PC uitgevonden, de radio, de locomotief etc etc.. en ga zo maar door

Ik vindt dat meer gemakszucht.
Robert schreef op 07.02.2007 19:08
[quote='Harmen schreef op 07.02.2007 19:05']

Ik vindt dat meer gemakszucht.[/quote]

hoe bedoel je.. het is toch echt een slimme uitvinding?
Harmen schreef op 07.02.2007 19:05

en phphulp :p
[color=#00FF00]Nu ga ik ff heel lullig doen, maar ik vind echt dat wij de wereld gwoon helemaal vern**ken :|[/color]

Reageren