Hallo,

Misschien meerder van jullie probelemen mee (gehad). Ik las op tweakers, en hoorde van mijn web hoster dat (bij mij KPN) een aantal internet providers poort 25 voor smtp zouden blokkeren. Omdat er zoveel spam over de mailservers ging...
Gevolg is:
Ik kan niet meer via mail.mijnwebsite.com emailen! Ik krijg het hostadres van eenofandere mailserver van KPN-direct adsl. Maar dat wil ik niet!

Heeft iemand nog meer dit probleem? (ik ong. sinds 1 week) of heeft iemand een oplossing? (proxy misschien).

Groet,

Barry
IK had daar ook last van. Ik kon alleen mijn mail niet versturen wel ontvangen.
Je moet de mailserver van je Provider gebruiken om mail te versturen.

DIt is omdat je niks mag versturen via poort 25 naar niets anders dan je provider.
Zim schreef op 14.02.2007 17:47
IK had daar ook last van. Ik kon alleen mijn mail niet versturen wel ontvangen.
Je moet de mailserver van je Provider gebruiken om mail te versturen.

DIt is omdat je niks mag versturen via poort 25 naar niets anders dan je provider.

ja precies! dat heb ik ook, maar ik wil gewoon via m'n eigen server mailen! -_-

Belachelijk dit!
je kan gebruik maken van SMTP redirection van:

www.rollernet.net

suc6

bobinho
via mijn hosting had ik daar ook last van.

hosting bedrijf heeft poort 26 nu voor de email mail.mijnserver.nl poort 26.

omdat mail.mijnserver.nl poort 25 niet meer werkte en anders kon je ook nog gebruik maken van mail.planet.nl poort 25.

dit kreeg ik bunnen van mijn hosting bedrijf:

Problemen met e-mail versturen?
Heeft u een Internet aansluiting via Planet of KPN?

Planet Internet heeft sinds vorige week zijn internet structuur veranderd waardoor e-mailen via andere servers dan hun eigen server niet meer mogelijk is. Het versturen via onze servers geeft dus foutmeldingen. Wij kunnen hier helaas niets aan doen, behalve de mail functionaliteit aanbieden op poort 26 I.p.v poort 25. Een andere oplossing is de uitgaande mailserver instellen op mail.planet.nl.
Hoezo belachelijk? Het overgrote deel van alle email dat vandaag de dag wordt verstuurd, is spam. En dat wordt voor een belangrijk deel via gehackte pc's via poort 25 verstuurd. Door deze dicht te gooien, wordt dus een deel van de spam aangepakt.

En jij kunt gewoon via jouw provider email versturen, dus als privé persoon heb je er geen last van. Een professional heeft een eigen domein op een nette server staan en kan via die server gewoon email versturen. Kortom, het is niet nodig om er last van te hebben. Wellicht kost je dat 1 a 2 euro in de maand, maar dat ligt gewoon op straat. Even opletten en je bent uit de kosten.

omdat mail.mijnserver.nl poort 25 niet meer werkte en anders kon je ook nog gebruik maken van mail.planet.nl poort 25.

Ik weet dat we hier geen reclame mogen maken, maar welke provider is dat?
Ik werk zelf voor Planet Internet en idd hebben ze die poorten geblokkeerd. ( Volgens mij bij HetNet ook )
Bram schreef op 14.02.2007 18:08

dit kreeg ik bunnen van mijn hosting bedrijf:

Problemen met e-mail versturen?
Heeft u een Internet aansluiting via Planet of KPN?

Planet Internet heeft sinds vorige week zijn internet structuur veranderd waardoor e-mailen via andere servers dan hun eigen server niet meer mogelijk is. Het versturen via onze servers geeft dus foutmeldingen. Wij kunnen hier helaas niets aan doen, behalve de mail functionaliteit aanbieden op poort 26 I.p.v poort 25. Een andere oplossing is de uitgaande mailserver instellen op mail.planet.nl.

Sorry, ik bedoel, welke hosting aanbieder is dat?
@barry
prepaidwebhost en netmasters
ok, ik ga es ff kijken...

Reageren