Misschien meerder van jullie probelemen mee (gehad). Ik las op tweakers, en hoorde van mijn web hoster dat (bij mij KPN) een aantal internet providers poort 25 voor smtp zouden blokkeren. Omdat er zoveel spam over de mailservers ging...
Gevolg is:
Ik kan niet meer via mail.mijnwebsite.com emailen! Ik krijg het hostadres van eenofandere mailserver van KPN-direct adsl. Maar dat wil ik niet!
Heeft iemand nog meer dit probleem? (ik ong. sinds 1 week) of heeft iemand een oplossing? (proxy misschien).
aan de hand van deze post aan het prutsen geslagen maar ik krijg nog steeds deze foutmelding:
Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "mail.rollernet.us" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in D:\project\nvmac@desi\contact.php on line 203
wie kan mij helpen
?
Onbekende gebruiker
15-02-2007 17:09
Mijn provider begint binnenkort via 225
HetNet, Planet, KPN DirectADSL en Casema blokeren nu in iedergeval.
Ik heb HetNet heb alleen nog nergens last van. Komt denk ik omdat ik eigenlijk bij Freeler zit/zat.
Je kunt toch gewoon de uitgaande mail server van je provider gebruiken? Het maakt immers niet uit via welke server een emailtje verstuurd wordt...
?
Onbekende gebruiker
15-02-2007 17:16
Dat maakt wel uit.
Ik betaal voor een beveiligde SMTP server die ik niet kan gebruiken!? Mijn hoster kan er niks aan doen en heeft de SMTP server gewoon goed beveiligd.
Kijk als ze nu servers gingen blokkeren die open-relay waren oke maar het is bot om alle servers te blokkeren.
In de headers staat straks ook dat de mail afkomstig is van markei.nl maar is verstuurd via hetnet.nl? Op een groot aantal spamfilters is dat weer 0.1 punt meer op de mogeleikheid op spam
Je kunt toch gewoon de uitgaande mail server van je provider gebruiken? Het maakt immers niet uit via welke server een emailtje verstuurd wordt...
Ja, dat maakt wél uit. Als het goed is kan je alleen via de mailserver(s) van jouw provider mailen. Het versturen via andere servers behoort een 'relay denied' error te geven. Als je via andere servers wel kunt mailen zullen die mailservers in no time op de blacklist staan omdat ze een 'open relay' hebben en dus spamservers zijn.
Ik snap niet waarom iedereen over gaat naar andere poorten en andere noodoplossingen, ik mail al maanden over de smtp van mijn provider en heb nog nergens last van gehad.
Vind dit pure onzin dat iedereen er tegenin gaat, probeert de provider actief spam tegen te gaan worden er allemaal workarounds bedacht... En dan maar schelden op die hoop spam die je binnenkrijgt. Nee dit vind ik de meest rare gedachtengang dit.
B*LLSH*T Marien!! Net of het blokkeren van poort 25 het verzenden van SPAM verkomt. Zogenaamde spambots etc. gaan gewoon gebruik maken van een andere poort. Gevolg: Nogsteeds een hoop SPAM.
De blokkade van KPN Internet en de Planet Mediagroup haalt geen zak uit om zo SPAM te verkomen. Ikzelf betwijfel ook of dit wel daarwerkelijk is gedaan om SPAM te verkomen en niet gewoon om de providers welke een SMTP server onder domein aanbieden (vaak onder poort 25 met behulp van gebruikersnaam en wachtwoord) dwars te bomen. Eerder in dit forum zie ik ook staan dat iemand deze servers als SPAM-server benoemd.... Het verzenden van SPAM via de servers van deze partijen is niet mogelijk.
Het voordeel van dergelijke SMTP servers van de externe ISP's is dat die klanten locatie onafhankelijk kunnen mailen. Dit is met een mailserver van KPN Internet of Planet Mediagroup niet mogelijk.