Hallo,

Misschien meerder van jullie probelemen mee (gehad). Ik las op tweakers, en hoorde van mijn web hoster dat (bij mij KPN) een aantal internet providers poort 25 voor smtp zouden blokkeren. Omdat er zoveel spam over de mailservers ging...
Gevolg is:
Ik kan niet meer via mail.mijnwebsite.com emailen! Ik krijg het hostadres van eenofandere mailserver van KPN-direct adsl. Maar dat wil ik niet!

Heeft iemand nog meer dit probleem? (ik ong. sinds 1 week) of heeft iemand een oplossing? (proxy misschien).

Groet,

Barry
Denk dat het is gedaan om te kunnen voldoen aan een of ander wetje. Ze moeten binnenkort namelijk al het email-verkeer op slaan en dat kan alleen als je gebruik maakt van hun mailservers.

Punt is alleen dat je (in mijn geval zakelijk ipb) niet meer onder je eigen domein kan mailen en zoals al eerder vermeld een extra punt op de spamlijst krijgt.
Mijn eigen mailserver staat in een datahouse en is een closed relay, puur en alleen voor mijzelf heb ik mijn vaste ipb ipadres op de mailserver toegevoegd. Dus alleen de mailserver (intern) en mijn ipadres kunnen gebruik maken van de relay en voor de rest staat alles dicht. Evengoed kan ik geen gebruik meer maken van poort 25. Denk je alles goed voor elkaar te hebben en werk je als kleine isp actief mee met het tegengaan van spam en dan wordt je op deze manier dwars gezeten.
Je kan nog wel onder je eigendomeinmailen alleen je domein en IP adres komen niet meer overeen.

Vraag gewoon aan je hoster of ze SMTP ook op een andere poort actief willen maken. Ik heb echt nergens last meer van.
Ik heb net ff getest en met Scarlet kan je nog wel via Port 25 mailen...
(Server @ Localhost)
Hoe vervelend je het ook vind, het is een zeer zinnige en nuttige oplossing tegen spam. 90% van de spam wordt verstuurd via mailservers die op gehackte machines staan. Deze werken niet via de reguliere kpn servers en versturen direct mail naar de begunstigten. Dit lost het probleem van SPAM niet op, maar het lost het wel op via het netwerk van KPN.

Diegene die het toch willen weten heus wel hoe ze daar omheen moeten komen. Maar het draaien van mailservers vanaf thuis is zowiezo iets wat je gewoon niet moet doen.
@Alle mensen die SMTP via port 25 nu niet meer kunnen versturen: de workaround

Het is eigenlijk erg simpel. Maak 2 MXrecords aan voor je domein (of ip) en verwijs deze primair naar je eigen server, secundair naar de smarthost van KPN. De mail zal nu gebounced worden tegen port25 op je eigen IP (primair) en het dan via de smarthost proberen (secundair) wat altijd werkt. Deze smarthost zal toch nog eens proberen om primair uit te sturen. Wat hij controleerd is puur alleen of je IP/domein bestaat of niet. De mail zal nu via je eigen IP/domein verzonden worden, en door de smarthost zal hier de juiste (oude) headers aan geplakt worden.

Kind kan de was doen

Reageren