Hallo allemaal!
Hierbij een topic over:
Wat vind jij van windows Vista, en wat raad je anderen aan?
----------------------
Mijn mening: Voor mensen die nog nooit 'Zo Een Werktuig' hebben gezien.
Ik bedoel, je stopt de CD erin en hij vraagt toestemming voor het uitvoeren van 'autorun.exe' :S
Voor de rest wel erg mooi... Nog wel bugs, maar dat komt omdat hij nog in de baby-fase zit ;)
Greetz Rob.
Hehehe, kwa voortuitgang in beveiliging prima, maar kwa snelheid niet echt. Daarom stap ik binnenkort over op freespire met wine en cedaga. Hierdoor kan ik nog veel programma's gebruiken die ik nu ook op xp draai. Oke voor office heb ik wel een vervanger :P
Over het algemeen voor de normale mens is Vista wel goed voor over te stappen.
Ik ga overstappen als me pc het aankan... niet omdat het o zo goed is, maar omdat het gewoon een beter os is dan xp, als je de requirements ff weg laat...
Ik ga dan denk ik voor een heel nieuw systeem:
QuadCore AMD CPU
2-4 Gb RAM (ligt er aan hoeveel geld ik intussen weet te verdiene =P)
En de rest uiteraard =P
Wordt nog wel ff sparen =P
Ook die vista reclame, dat die gast uit de winkel komt, en dan zo WOW!!
Ja WOW!! Mijn portomonee is in een keer leeg ja :/
Nee, voor mij geen Vista. Het is echt veeeel te duur, en 500MB (of was eht meer?) voor alleen een core? :/ no way. Ubuntu hier, en ik ben er zo aan "verslaafd" ik stap niet meer over.
ik ben niet bepaald een microsoft fan.. maar ik heb wel vista :P
en het bevalt me goed..
het klopt wel dat veel gewoon XP in een nieuw jasje is maar er zijn overal kleine aanpassingen die het weer net iets handiger maken..
ook start mijn vista sneller op dan mijn xp.. maar dit kan ook komen omdat ik allemaal shit op mijn xp heb geinstalleerd :P
en bij mijn xp werkt mijn geluid maar half.. bij vista heb ik geweldig geluid :)
Het zijn nou net de GF8 serie en de ATI R600 die de aero desktop kunnen draaien, en dan werken je drivers al niet.
Daarnaast zijn die kaarten nog schreeuwend duur. Vista zit nog vol met bugjes. Wacht maar op SP1 of SP2.
Daarnaast moet je je systeem upgraden...kost ook weer veel geld. Of je moet de Retail willen kopen ala 200 tot 500 euro.
Veel voordelen zie ik nog niet in Vista, Directx10 word nog niet gebruikt door de gamersindustrie.
Er zijn wel een aantal voordelen zijn wel de superfetch en readyboost, die door gebruik van flashgeheugen het syteem versnellen. Daarnaast krijg je nog een paar tooltjes als bitlocker en antiphising shit. Maar wie een beetje googled kan dat ook al wel op xp krijgen.
Ik zou wachten op Service pack 1, dan zal het ondertussen wel aardig in orde zijn en zijn de prijzen ook een stuk lager voor een fatsoenlijke pc die vista kan draaien.
Met alle respect he, maar waarom moeten de 'linux-fans' of 'mac-fans' altijd commentaar leveren op zo'n topics? Microsoft maakt ook goeie producten.
Persoonlijk heb ik Linux geprobeerd, maar vond Vista beter. Respecteer andere mensen hun mening, maar begin niet meteen over de nadelen van een besturingssysteem te babbelen.
ZOals iemand aanhaalt: "Laat Vista zichzelf maar eens bewijzen". Waar haalt men dan de geweldige grap (kuch) van Niek? Gebaseerd op nog niet bewezen dingetjes? Onschuldig tot het tegendeel is bewezen...
Verder heb ik het nog niet bekeken, is iets voor in de vakantie. Ben benieuwd !
PS: Niks tegen Linux en Mac hé, past gewoon niet voor mij...