Hallo allemaal!
Hierbij een topic over:
Wat vind jij van windows Vista, en wat raad je anderen aan?

----------------------

Mijn mening: Voor mensen die nog nooit 'Zo Een Werktuig' hebben gezien.
Ik bedoel, je stopt de CD erin en hij vraagt toestemming voor het uitvoeren van 'autorun.exe' :S
Voor de rest wel erg mooi... Nog wel bugs, maar dat komt omdat hij nog in de baby-fase zit ;)
Greetz Rob.
Zeker met Arend eens,

vandaag ook vista geinstalleerd (virtueel op m'n mac) en k heb me af en toe rot gelachen om de teksten die ik voor mijn neus kreeg..

maar buiten dat, ik zie het niet meer als een nieuwe thema tov XP en heir en daar een uitbreiding.
Heeft al iemand ervaring met de webserver (IIS) ?

en in welke versie's zit ie, ook in de home edition ?

Nou het was me het dagje wel vandaag met Vista... Elke half uur een blauw scherm word je niet vrolijk van, dus ben maar weer gedowngrade naar WinXP Prof... En dat werkt op een pc waar Vista normaal op draait als een tierelier :D
Ik zat net virtueel ff in Vista home premium.. ik vond het totaal niet super..
PHP Newbie schreef op 14.02.2007 22:06
[quote='Ponzi schreef op 14.02.2007 21:58']...

Persoonlijk heb ik Linux geprobeerd, maar vond Vista beter.
...
Verder heb ik het nog niet bekeken, is iets voor in de vakantie. Ben benieuwd !

...

Hmm, je vind Vista beter dan linux, maar je hebt vista nog niet geprobeerd...[/quote]

Excuseer, dat moest Windows (xp) zijn :-) . De Beta heb ik wel vast gehad, maar nooit echt geprobeerd, sorry hiervoor !
Ik heb bij mijn MSDN account via school de mogelijkheid Vista te downloaden en te installeren. Dit gaat dan om de Business N versie. Toch een vrij prijzige versie moet ik zeggen. Toch installeer ik het niet. Klasgenoten waren er helemaal enthousiast over en hebben het meteen geïnstalleerd. Toen bleek dat er nog een heleboel functionaliteit miste.

Zo konden ze bijvoorbeeld hun webmail van school niet bereiken omdat op een of andere manier geen connectie gelegd kon worden met een Novell Groupwise server. Zo was bijvoorbeeld hun accu van de laptop in anderhalf uur leeg terwijl hij toch zo'n twee-en een half uur mee zou moeten kunnen gaan. Totaal niet energiezuinig dus. Ook hebben wij voor school vrij specifieke applicaties nodig om bijvoorbeeld UML diagrammen te maken. Deze werden ook nog niet ondersteund door Vista. Nee, voor mij nog even geen Vista, heel leuk al die gimmicks, maar eerst maar eens zorgen dat alles werkt.

Zelf draai ik hier nu Windows XP home op mijn laptop en professional op mijn gewone pc. En mijn smartphone draait Windows Mobile. Dus ik wil zeker niet zeggen dat ik tegen Microsoft ben, het is gewoon zeer makkelijk te gebruiken software. Maarja, ik vind het wel een beetje jammer dat ze hun monopoliepositie zo misbruiken.

Als al mijn hardware onder Linux goed ondersteund zou worden zou het gerust kunnen dat er Linux op mijn computers staat. Maar dat is nog niet het geval. Linux zou een goede concurrent kunnen zijn van Windows indien het gebruiksvriendelijker zou zijn. Nou moet ik zeggen dat het bijvoorbeeld bij de laatste versies van Ubuntu dan ook steeds beter draaien en steeds gebruiksvriendelijker zijn. Helaas werkt de fabrikant van mijn WiFi chip niet mee om degelijke drivers te creëren. Dat is denk ik het hele probleem. Overige besturingssystemen worden nog niet geheel erkend door de hard- en softwarewereld, dat zorgt ervoor dat Microsoft zijn positie kan behouden.

Verder is Vista een leuk besturingssysteem om mee te werken. Maar als alle software die ik nodig heb nog niet ondersteund wordt, dan begin ik er ook niet aan. Verder zijn er bepaalde functies die ik niet helemaal praktisch vind, en ik vind het dan ook jammer dat je die niet zomaar kan wijzigen. Beveiliging is wel beter geworden, maar ik merk dan ook dat ze ook meer de root/sudo kant op gaan die Linux/Mac gebruikt.

Verder vind ik het jammer dat ze in het begin zoveel beloftes hebben gemaakt waar zo weinig van uitgekomen is. Nu weet ik wel iets over het ontwikkeltraject van Microsoft dus kan het ook wel begrijpen. Maarja, nog geen Vista voor mij...

Reageren