Hi,
ik probeer ubuntu te installeren maar ik krijg het beginscherm niet. Ik verduidelijk me even:
ik brandde eerst de live-cd met nero als boot-disk, stelde de 1st boot device in als cd-rom en stak de cdrom erin.
Nu start ik de pc opnieuw en krijg ik eerst een reeks opdrachten te zien,
komt enkele keren 'no drivers found' drivers in voor en staat de cursor na het laatste regeltje: [DR-DOS] A:\>
zo blijft hij doorgaan met knipperen
wil absoluut ubuntu vandaag nog draaiende krijgen. Dus help me aub zo snel mogelijk

Mod-edit
Topictitel aangepast
Smeken helpt niet.. google gebruiken helpt wel www.google.nl
ik heb 3 verschillende guides doorlopen en ik deed alles (dat kan je checken) zoals ze beschreven, ik heb zelfs op 4X gebrand.
Zoals ze zeggen komt na het opstarten normaal het intro'tje van linux en ubuntu, maar bij mij niet. Het spijt me maar je beschrijft me nu als een onbenul die het gemak voorneemt!
gewoon een verkeerde download?
Als ie niet vanaf de cd boot kan je nog een bootabble floppie maken.. Dat had ik ook gedaan en toen kon ik Ubuntu installeren Helaas was mijn brander niet zo goed en was Ubuntu er niet goed op gebrand en kon dus niet goed installeren... En had ook geen cd'tjes meer..

mijn topic over ubuntu: link

GR. mebus
kreeg te horen van een goede vriend dat je als je een compleet lege hd gebruikt, je de alternate moet gebruiken. Wat je niet op google vind
@reinhout, ik neem aan dat je een .iso hebt die je moet branden?

zorg dan dat je met Nero in het menu bestand de optie burn image... kiest. Dan gaat het wel goed, anders niet, heb hetzelfde probleem gehad, heeft ook lang geduurd voor ik erachter was.
je kan ook gewoon gratis cd's bestelen via ship-it van ubuntu. Dan weet je zeker dat het goed is.
niek schreef op 22.02.2007 15:56
je kan ook gewoon gratis cd's bestelen via ship-it van ubuntu. Dan weet je zeker dat het goed is.

Heb ik ook gedaan:) Moet wel 4 tot 6 weken wachten:p

GR. mebus
Ik denk dat je gewoon het iso bestand hebt gebrand - mede doordat je moest aanvinken dat je een bootable cd maakt. Gebruik Burn image (zoals stefan zegt).

Het kan ook zijn dat je op het bootmenu van je BIOS komt. Je moet dan kiezen voor zoiets als CD/DVD of NEC, PHILIPS (afhankelijk van het merk van de CD drive).

Daarna zie je als het goed is dit: klikje
Ik moest helemaal niet aanvinken dat ik een bootable cd maak. bij nero kan je gewoon kiezen voor data --> opstart-cd maken
Ik ga nu de schijf zelf aan wat extra tests onderwerpen maar als het daaraan niet ligt weet ik het niet meer.

Reageren